پورتفولیو در معماری یا چگونگی ایجاد یک پورتفولیوی معماری جدید و تأیید شده

پورتفولیو معماری

در مقاله زیر که ابتدا توسط  خود ” ملکه پورتفولیو ” استفانی گلسون  ( Stephanie Gleeson ) منتشر شد، به شما یک دیدگاه خودمانی نسبت به چیزی می­دهد که تازه­ کارها در هنگام باز کردن پرتفولیو به دنبال آن هستند. گلسون، مشاور ارشد شرکت نوپای بوتیک بلومفیلد تریماین و شرکا ( Bloomfield Tremayne & Partners ) نکات برجسته خود در مورد همه چیز از نکات ترتیبی، نرم ­افزار و فرمت، و نحوه ارائه پورتفولیوی خود را در مصاحبه پیشنهاد می­دهد.

زمانی که افراد طراحی معماری یا داخلی را دنبال می­کنند، نگرانی زیادی درباره پورتفولیو وجود دارد.

پورتفولیوی شما می­تواند به یک کارفرمای احتمالی در مورد شما به عنوان یک فرد اطلاعات بدهد:

  • آیا سازماندهی شدید؟
  • آیا پیشرفت پروژه­ های خود را درک می­کنید؟
  • شما به عنوان یک طراح چه کسی هستید؟

ما می­خواهیم که شما در پرتفولیو عالی باشید، بنابراین این­ها ترفندهای برجسته من هستند که از طریق فرآیند فرسایشی خودم و چیزی که به عنوان یک مشاور تازه­ کار مشاهده کرده ­ام و بدست آوردم. و به من اعتماد کن – من خیلی چیزها دیدم.

چطور باید پورتفولیو خود را سازماندهی کنم؟

  • سلسله مراتب یا برون­ رفت

پورتفولیوی شما باید در نقش سازمان­دهی شود. اگر نقش اصلی مستند سازی با پتانسیل طراحی مفهومی باشد، مستندات را ابتدا بر روی طراحی مفهومی مشخص کنید.

پورتفولیو در معماری 2

بر روی برخی جنبه ­های کاری خود بیش از دیگران تکیه کنید. بیش­ترین کار مربوطه را در چند صفحه اول بنویسید.

همان­طور که با یک مصاحبه شغلی – بین اولین برداشت شخصی و پورتفولیوی شما تفاوت چندانی وجود ندارد.

پورتفولیو در معماری 3
  • مرتبط و جدید، نه به ترتیب زمانی

مانند سلسله مراتب، اطمینان حاصل کنید که پورتفولیوی شما نشان دهد که مرتبط ترین  کار  اخیر شما مهم است. ممکن است بشنوید که افراد می­گویند که پورتفولیوی شما باید داستان شما را بگوید، اما داستان شما نیاز ندارد به ترتیب زمانی باشد – شاید شروع شما واقعاً متعلق به پایان باشد، شاید یک شغل قبل از آخرین پروژه شما باید در امور تجاری قرار داده شود.

  • توسعه دو پورتفولیو

اولین پرتفولیو، یک تریلر اذیت­ کننده است. این یک پورتفولیو با پیش نمایش ۱۰ صفحه­ ای است که توصیه­ نامه و رزومه شما را همراهی می­کند. مهم است که این یکی بسیار مرتبط با نقش باشد، زیرا این همان چیزی است که شما با آن در ابتدا ارزیابی و مورد بررسی قرار خواهید گرفت.

پورتفولیوی بعدی شما باید یک نسخه بازبینی شده از اولی باشد، که در مصاحبه حضور دارید. این فرصت شما برای برجسته کردن هر کدام از مهارت­ های اضافی است که ممکن است داشته باشید – در نظر داشته باشید که شما باید آنچه را که در ابتدا ارائه کرده ­اید را بسازید. همچنین یک ایده خوب برای چاپ یک بسته اسناد و مدارک برای همراه کردن پورتفولیوی بعدی شما وجود دارد.

از کجا آغاز کنم؟

پورتفولیو در معماری 4
  • با نرم ­افزار درست کار کنید.

استفاده از نرم افزار درست برای ساخت و ارائه پورتفولیوی شما حیاتی است – شما قصد طراحی را دارید. طرح شما نباید بیش از حد پیچیده باشد، اما از برنامه­ هایی مانند ورد یا پاور پوینت استفاده نکنید، چون این برنامه­ ها مهارت­ های نرم افزاری شما را نشان نمی­دهند. توصیه می­کنم از “adobe” در طراحی استفاده کنید تا به پرتفولیوی شما کمک کند.

  • فونت­ها-ساده، ساده، ساده!

به استفاده از تایپوگرافی ساده مانند Arial یا Helvetica و غیره اصرار داشته باشید، مگر اینکه بخواهید تصمیم خود را توجیه کنید. قابلیت خواندن، کلید اصلی است. شما ممکن است مشاهده کنید که استفاده کردن بیش از حد Arial آزاردهنده باشد- اما در اغلب کامپیوتر ها و دستگاه ­ها در دسترس است، پس شما در جایی که فرمت شما در همه جا قرار دارد، ناگهان نبود فونت را تجربه نخواهید کرد.

باید به روی کار خود تمرکز کنید، نه روی فونت.

  • مدیریت: فایل خود را به درستی نامگذاری کنید.

اگر یک شرکت به دنبال ده ­ها برنامه کاربردی است، نام گذاری صحیح فایل شما به آسانتر کردن کارشان کمک خواهد کرد. یک روش مناسب برای نام گذاری فایل شما  “نام- نام خانوادگی- شرکت” است.

  • فشرده ­سازی پرتفولیو

هیچ چیز مانند باز کردن صندوق ایمیل در صبح روز چهارشنبه برای پیدا کردن نیم دوجین ایمیل از طرف یک نفر نیست، زیرا آنها پرتفولیوی خود را از طریق چندین صفحه PDF ارسال کرده ­اند. اغلب به این دلیل است که آنها پورتفولیوی خود را فشرده نکرده­ اند، بنابراین تنها گزینه این است که آنها را تقسیم­ بندی کنند.
هیچ کس برای این کار وقت نداشت!

مطمئن نیستید که چگونه پرتفولیوی خود را فشرده کنید؟ شما می­توانید از Adobe استفاده کنید، یا یک سری از مبدل­های pdf آنلاین رایگان وجود دارد که می­توانید از آن استفاده کنید – فقط به گوگل بروید.

  • به صورت آنلاین یا نه؟

پرتفولیوهای آنلاین مزایای زیادی دارند: بی­درنگ با یک کلیک ساده انجام می­شود، فوراً در دسترس است، و لازم نیست که با آن اندازه فایل، مزاحمت ایجاد کنید (حتی اگر دوباره با اینترنت کند کار کنید)، و حضور آنلاین شما را خواهد ساخت.

مگر اینکه یک پس زمینه طراحی UX/UI داشته باشید، از آن جا دور بمانید، چون شما قادر به کنترل و نظارت بر سفر بیننده از طریق پرتفولیو نخواهید بود. آنها می­توانند از اینجا به آنجا بپرند و نواحی خاصی از کار شما را کاملاَ از دست بدهند.

چه محتوایی را باید شامل شود؟

  • بی تجربه عمل کنید: کار خودتان را نشان دهید.

ما تعداد زیادی از پرتفولیوها را می­بینیم که تنها تصویر نهایی از پروژه را نشان می­دهند – در حالی که این جالب به نظر می­رسد، اما با توجه به اینکه اغلب کار تصویرسازی به متخصصان برونسپاری می­شود، آنها هیچ کاری برای نشان دادن مهارت­های شما انجام نمی­دهند.

به من مهارت­ های خام خود را نشان دهید، ارائه دهید:

  • اسکیس­های دستی
  • عکس­های پیشرفت (به عنوان مثال تصاویر چارچوب، عکس­هایی از فایل آغازین پارامتری شما)
  • ارائه سریع WIP برای بررسی طراحی داخلی تکمیل­شده
  • مستندات ساخت و جزئیات

زیرا این به مصاحبه ­کننده شما نشان می­دهد که واقعاً چه کاری می­توانید انجام دهید.

اگر می­خواهید “تیر نهایی” تصویرسازی را در نظر بگیرید تا نشان دهید کار شما در پایان چقدر خوب به نظر می­رسد، خوب است، اما لطفاَ اعتبار را برای کسی که قطعه نهایی را انجام داد، مقرر کنید.

و اگر تصویرسازی نهایی را انجام دادید – قطعاَ این را شامل می­شود، اما شما هنوز نیاز دارید که من و مصاحبه­ کننده را از مفهوم به تجسم ببرید. قدم به قدم. کم نگذارید.

  • سلسله مراتب، سلسله مراتب، سلسله مراتب

می­توانستم چند روز روی این موضوع صحبت کنم، اما یک بار دیگر تکرار می­کنم: سلسله مراتب!

نسبت به نقش خود، بیش از دیگران به جنبه­ های خاص خود اهمیت بدهید. و اگر شما خودتان را به عنوان یک فرد همه کاره معرفی می­کنید، نمونه­ هایی از کار خود را در تمام مراحل ارائه دهید.

  • حاشیه­ نویسی مختصر

یک قالب مفید برای استفاده عبارت است از: عنوان و ارزش ساخت ( در صورت دانستن): فاز پروژه X: نرم­ افزار X مورد استفاده: X

  • ۱۲ سطح توسعه مسکونی-چندتایی- ریچموند ۱۵ میلیون دلار
  • طرح شماتیک، برنامه­ ریزی شهری
  • SketchUp، فتوشاپ، اسکیس دستی، Revit

 حاشیه­ نویسی باید با رزومه شما هماهنگ باشد. همه تصاویر و نمونه­ های پروژه باید با پروژه­ های مشخص شده در رزومه مرتبط باشند.

پورتفولیو در معماری 6

 حاشیه­ نویسی باید با رزومه شما هماهنگ باشد. همه تصاویر و نمونه­ های پروژه باید با پروژه­ های مشخص شده در رزومه مرتبط باشند.

چطور پورتفولیو خود را در مصاحبه ارائه کنم؟

  • نرم ­افزاری یا چاپ­ شده

می­توانید صادقانه هر دو را انجام دهید، اما چند چیز را در ذهن داشته باشید.

اگر شما پورتفولیو خود را در نرم­ افزاری ارائه می­کنید:

  • مطمئن شوید و بپرسید آیا آنها یک کامپیوتر یا صفحه نمایش برای نشان دادن پورتفولیو شما دارند – همه شرکت­ ها این را نخواهند داشت، بنابراین برنامه ­ریزی کنید و به پیش بروید تا شما USB به دست دور خود نچرخید و جایی برای زدن آن نداشته باشید!

 اگر آن را روی یک کامپیوتر یا تبلت بیاورید، اطمینان حاصل کنید که صفحه به اندازه کافی بزرگ است. من قبلاً پرتفولیو را روی آیفون و یا تبلت­ ها نشان می­دادم، در صورتی که برای هر تصویر ۲۰ ثانیه وقت می­گرفت و ناامیدکننده بود! با یک نسخه چاپی مطمئن شوید که از یک سرویس چاپ با کیفیت استفاده کرده ­اید تا به بهترین شکل کار خود را نمایش دهید. کارهای با نرم­افزار Office  همیشه کار تمیزی انجام خواهند داد.

پورتفولیو در معماری 5
  • بی­ هدف نباشید

مفهوم خود را در این مورد حفظ کنید. برای کمک به ساختار پاسخ خود، از فرمول زیر استفاده کنید:

  • مختصر
  • ارزش ساخت
  • چارچوب زمانی
  • مراحل تکمیل
  • چه کسی در این پروژه با شما همکاری کرده است.
  • چگونه این تصویر را ایجاد کردید.

یک نکته من این است که  با دوستان خود در حوزه صنعت و خارج از صنعت، درباره پورتفولیو خود صحبت کنید! همچنین هنگامی که در مصاحبه هستید، کارتان را وارونه نشان دهید.

به دنبال نشانه­ هایی از طرف مصاحبه­ کننده مثل جایی که تمرکز آنها در هنگام بررسی برگه­ ها است، این احساس را به شما خواهد داد که در کجا علاقه آنها دروغ است یا نقش واقعی چیست.

پورتفولیو در معماری 8
  • زبان بدن

چندین مقاله از Forbes ، Business Insider، و بسیاری از سایت­ های دیگر در مورد زبان بدن در مصاحبه ­ها وجود دارد و دلیل خوبی برای آن است – در حالی که پورتفولیو شما ممکن است شگفت انگیز باشد، مصاحبه کننده با خود فکر می­کند:

می­توانم این شخص رو جلوی یک مشتری قرار دهم؟

من تا به حال کاندیداهایی را داشته ­ام که خم شده­ اند، به سختی تماس چشمی برقرار می­کنند، از آغوش ­ها فرار می­کنند – و اغلب این به خاطر عصبی بودن و عدم آگاهی از این که چه پیام­ های منفی می توانند ارسال کنند، است. کار پورتفولیو آنها قاتل است، آنها به طور غیر قابل باوری در مورد کاری که انجام می­دهند، پر شور هستند، و آنها یک دارایی برای هر شرکت خواهند بود، اما زبان بدن آنها بزرگ­ترین مانع آنها خواهد بود. بنابراین برای اجتناب از زبان بدن بد، این سه نکته اصلی از نظر من هستند:

  • صاف بنشینید – فکر کنید ستون فقرات شما به یک رشته متصل است و یک نفر آن را می­کشد. خودتان را بالا بکشید.
  • ارتباط چشمی برقرار کنید و خیره شدن به فرد مصاحبه کننده خوب نیست، اما وقتی آنها از شما یک سوال می­پرسند، به آنها نگاه کنید. اگر نیاز دارید که به فکر فرو بروید و به دور نگاه کنید، این خوب است! اما در نقطه شروع و پایان پاسخ خود به او نگاه کنید.
  • لبخند-زمانی که لبخند می­زنید، اندورفین آزاد می­کنید، که سطح استرس شما را کاهش می­دهد، شما را آرام و انتقادپذیرتر می­کند: شما ممکن است با مصاحبه­ کننده کار کنید. پس خود را مشتاق نشان دهید!

و این یعنی حفظ سادگی، خوانایی، قابلیت دسترسی، و نزدیک شدن به ذهن هنگام ساختن و ارائه پورتفولیو خود، و صداقت کلی در آن کاری که ارائه می­دهید!

All ()
آموزش مفاهیم معماری ()
Sort By 
  • تاریخ
  • عنوان
  • چکیده
Load More (30)

۱ دیدگاه. ارسال دیدگاه جدید

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

هفده + 18 =

فهرست