نمونه کارهای معماری و ۱۰ نکته برای ایجاد آن

نمونه کارهای معماری و 10 نکته برای ایجاد آن

نمونه کارهای معماری بزرگترین ابزار در دست یک دانش آموز یا یک معمار حرفه ای است تا خود و کار خود را به کارفرمایان، مشتریان یا آموزگاران ارائه دهد. چه بدون هیچگونه تجربه یک کار معماری گرفته باشید یا بخواهید کار حرفه ای و تحصیلی خود را به دیگران ارائه دهید، قوانین طلائی برای سازماندهی کار و ارائه تجارب شما در حرفه معماری وجود دارد.

همیشه به یاد داشته باشید که نمونه کارهای معماری بازتاب شخصیت شما، نگرش شما و دیدگاه شما نسبت به جهان است، پس فقط خودتان باشید و از راهنمایی های ساده ای برای بهتر کردن آن استفاده کنید. همچنین برای توسعه حرفه معماری خود استراتژی های دیگر را نیز مداوم چک کنید.

نکاتی برای ارائه نمونه کارهای معماری

۱- گوش دادن به مخاطبان

نخستین سؤالی که باید قبل از شروع سازماندهی نمونه کارهای معماری خود بپرسید « مخاطبان شما چه کسانی هستند؟ »

اگر برای موقعیتی در یک شرکت معماری درخواست میکنید، مقداری تحقیقات آنلاین انجام دهید. سعی کنید که زمینه پروژه های خود (چشم انداز، طراحی محل اقامت، طراحی داخلی) را پیدا کنید و بر این اساس تنظیم کنید. برجسته کردن پروژه هایی که بیشتر به آنها مربوط است و تمرکز بر آنهایی که فکر میکنید میتوانند یک چشم انداز جدید را به شرکت اضافه کنند. آنهایی را نشان دهید که به طور کامل نقش مورد نظر خود را درک کرده اید، اما شما همچنین باید یک نقطه نظر جدید و نوآورانه در مورد طراحی و معماری ارائه دهید.

۲- PDF و یا نمونه کارها آنلاین، کدام یک برای شما بهتر است؟

اگر چه نمونه کارهای معماری خود را در یک قالب آنلاین می توانید بسیار آسان تر و سریع تر نمایش دهید، ولی PDF هم گزینه جایگزین خوبی به شمار میرود. گاهی اوقات با قطعی سرورها مواجه میشوید و ناوبری در سایت می تواند به کاری سخت و پیچیده تبدیل شود، در اینصورت کارفرما به آسانی شما را نادیده گرفته و متقاضی دیگری را پذیرش میکند. PDF به راحتی قابل دانلود و ارائه است و برای خواندن آن احتیاج به اینترنت ندارید. علاوه بر این، شما کنترل کاملی در ظاهر و قالب بندی کار خود دارید و همچنین این مزیت را دارید که  مهارت طراحی گرافیکی خود را نمایش دهید. فقط مطمئن شوید که اندازه فایل شما بیش از ۵ مگابایت نیست تا بتوان آن را به راحتی توسط ایمیل دریافت کرد.

۳- یک صفحه CV جذاب ایجاد کنید

نمونه کارهای معماری و 10 نکته برای ایجاد آن 8

این معمولاً صفحه اول نمونه کارهای شماست، بنابراین باید یک نتیجه خوب را بدست آورید. یک عکس حرفه ای مناسب از خودتان انتخاب کنید و تنها به اطلاعات مربوط و مورد نیاز در مورد تحصیل و تجربه کاری خود بپردازید. در این دوره از جهانی شدن جهت گسترش پروژه های خود در خارج از کشور، دانستن زبان های خارجی بسیار مهم است، بنابراین فراموش نکنید که آنها را ذکر کنید، و همچنین مهارت های کامپیوتری خود را در مورد برنامه های طراحی و معماری که شما به راحتی می توانید استفاده کنید را نام ببرید. معماری ترکیبی از شخصیت ما و دانش ما از طریق آموزش و پرورش و تجربیات در زندگی روزمره ما است بنابراین اگر در وقت آزاد خود علاقه مند به عکاسی، مسافرت یا سرگرمی های دیگر هستید، سعی کنید آنها را به صورت جزئی از شخصیت خود نام ببرید.

۴- بهترین پروژه های خود را انتخاب کنید

نمونه کارهای معماری و 10 نکته برای ایجاد آن 6

گاهی اوقات میتوانیم به کوهی از پروژه هایی که از ابتدای تحصیل معماری تا آخرین طرح هایی که برای یک دوست انجام دادیم رجوع کنیم. این کارهای انبار شده نشان دهنده عدم خود ارزیابی شماست بنابراین زمانی را به این کار اختصاص داده و ۸ یا ۱۰ تا از بهترین طرح های خود را انتخاب کنید که نشان دهنده نبوغ، مهارت و درک شما از معماری باشد. اگر نسبت به نتیجه طرحی شک دارید یا آن را منطبق بر سلیقه و خواسته شرکت خود نمیبینید آن را رها کرده و از لیست خود حذف کنید. در صورتیکه مایلید کسب تجربه و مهارت خود را در گذشت ایام نمایش دهید به سالهای قبل برگردید، شاید بازگشت و شروع از ۵ سال قبل گزینه عاقلانه ای باشد.

۵- کم هم زیاد است

عنوان نمونه کارهای خود را تا حد ممکن ساده و کوتاه انتخاب کنید.

معرفی ها و متن های طولانی تمایل به خواندن را از بین میبرند و آنها را از هدف اصلی منحرف میکنند، جهت معرفی یک تصویر و چند خطی که گویای شخصیت و مهارت های شما باشد کفایت میکند. معمولاً، شرکت ها بیش از یک دقیقه در هر پورتفولیو صرف نمیکنند، بنابراین اطمینان حاصل کنید که در این زمان آنها می توانند بهترین کار و تجربه از شما را بدست آورند. ایده کلی هر پروژه را به آنها بدهید، برخی از سرنخ ها در مورد مشکل طراحی، فرایند و راه حل نهایی، با استفاده از حداقل جملات همراه با تصاویر مربوطه با کیفیت بالا. به جای تجزیه و تحلیل کامل در هر مرحله از فرآیند طراحی، تصاویری را با نظرات کوتاه نشان دهید که اهداف شما نمایش داده و محتوای بصری آنها را نشان میدهد.

۶- معرفی پروژه های تیمی

نمونه کارهای معماری و 10 نکته برای ایجاد آن 7

اگر چه نمایش نمونه کارها یک موضوع بسیار شخصی است، مهم است نشان دهید که میتوانید در تیم نیز کار کنید. همه ما در پروژه هایی که نیازمند کار گروهی و روابط بین رشته ای هستند، شرکت کرده ایم. ارتباطات، انعطاف پذیری و کمک به تیم با نقش خاصی که به آن داده شده است، مهارت بسیار بالایی در شرکت های بزرگ است. نام پروژه همه آن چیزی است که شما انجام میدهید، اعتباری که به همکاران دیگر میدهید و تمرکز بر قسمت هایی از پروژه که شما خودتان تکمیل کردید.

خواه فقط یک طراحی فنی، یا یک راه حل برای یک مشکل عملکردی باشد، مشارکت شخصی شما باید به عنوان یک عامل ارزشمند برجسته شود.

۷- توجه به فونت ها و دستور زبان

نمونه کارهای معماری و 10 نکته برای ایجاد آن 4

یک متن ممکن است دارای حداقل جملات و کوتاه باشد، اما اشتباه در تلفظ و دستور زبان به راحتی قابل مشاهده باشد. همیشه قبل از ارسال نمونه کارها از اصلاح املایی و گرامر استفاده کنید. طرح ها و ایده های شما ممکن است عالی و نوآور باشند اما یک متن غلط و نادرست غیر حرفه ای به نظر میرسد. سعی نکنید متن خود را با  فونت های مختلف نگارش کنید، این نشان میدهد شما نظم و انسجام ندارید. میان ۲ یا ۳ فونت یکی را انتخاب کنید (Comic Sans ممنوع است!) و یک اندازه را برای همه متن تنظیم کنید.

۸- از مهارت های طراحی خود استفاده کنید
نمونه کارهای معماری و 10 نکته برای ایجاد آن 3

استفاده از تکنولوژی در فرایند طراحی ضروری است و همیشه در موقعیت های کاری مورد نیاز است. رندرینگ و نمایش های ۳D به ما یک دید کلی از نتیجه نهایی و انواع گزینه ها در مواد و سطوح میدهد. با این حال، داشتن توانایی برقراری ارتباط از طریق طرح های سریع و رسم الزامی است. بنابراین، اگر شما در طراحی یا ساخت مدل با دست خوب هستید، تردید نکرده و آن را در بین نمونه کارهای معماری خود قرار دهید. این توانایی شما را در درک مفاهیم و ایده های اولیه نشان میدهد، همکاران شما در کوتاه مدت آن را درک نموده و همچنین متوجه میشوند که شما دارای قابلیت سریع حل مسئله هستید.

۹- از فضای خالی نهراسید
نمونه کارهای معماری و 10 نکته برای ایجاد آن 2

ارائه کار شما همانند محتوای آن بسیار مهم است. پرتفو های سرشار از تصاویر و متون معمولاً محکوم به نادیده گرفتن میشوند. بهتر است صفحات بیشتری با محتوا کمتر در هر صفحه داشته باشید تا از هر اینچ صفحه خود برای استفاده از همه چیز در آن استفاده کنید. پس زمینه خود را تمیز نگه دارید و از یک رنگ زننده استفاده نکنید چرا که توجه مخاطب را از پروژه شما سلب میکند. سفید یا خاکستری روشن گزینه خوبی قلمداد میشود. سعی کنید یک فرمت سازگار با بخش های منطقی را حفظ کنید که فضای لازم برای دیده شدن تصاویر شما میدهد. حفظ یک سیستم و هندسه خوب در سراسر مجموعه، غالباً از شما یک چهره خوب به عنوان معمار در ذهن مخاطب حک میکند. تصور کنید طراحی پرتفوی شما به عنوان یک سنتز معماری است بنابراین نسبت، هندسه، زیبایی شناسی و عملکرد، عوامل مهمی در فرایند طراحی هستند. همیشه به کیفیت فکر کنید نه مقدار.

۱۰- بروزرسانی مداوم

نمونه کارهای معماری سند زندگی (زنده و جاودان) است و باید با هماهنگی معماران با هر پروژه جدید و با چالش هایی که در زمینه حرفه ای خود دارند رو به رو شوند. بهترین گزینه آن است که هر شش ماه یا حداقل سالانه آن را به روز کنید. انتظار طولانی است ولی به شما امکان میدهد که اسناد و مدارک از دست رفته را بازیابی نموده و آنها را سامان دهید. پروژه های خود را سازماندهی کنید و برای هر فرصت شغلی که ممکن است با آن مواجه شوید آماده باشید.

مقاله فوق ترجمه ای است از سایت arch2o

All ()
آموزش مفاهیم معماری ()
Sort By 
  • تاریخ
  • عنوان
  • چکیده
Load More (30)

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

20 − بیست =

فهرست