مرکز آموزش حقوق در برزیل طراحی شده توسط Lins Arquitetos Associados

مرکز آموزش حقوق -
مرکز آموزش حقوق 1

توضیحات توسط معمار تهیه شده است. مرکز آموزش حقوق Unileao طبق توافق­نامه ای که با اداره مدافعان عمومی Ceara دارد به دانشجویان موسسه اجازه می­دهد تا موقعیت­های واقعی قانونی را تجربه کرده و دنبال کنند که در واقع بخشی از تمرین عملی آنها می­باشد. از نظر معماری به یک فضای خدماتی عمومی، یک فضای سازمانی و یک فضای آموزشی نیاز است. بعلاوه، یک سالن اجتماعات که دارای یک لابی است که می­تواند بعنوان محلی برای رویدادهای جاری در محوطه و مورد علاقه مردم باشد.

مرکز آموزش حقوق 4
مرکز آموزش حقوق 3
مرکز آموزش حقوق 2

برای ساختمان­ هایی که در بخش جنوب شرقی برزیل واقع شده اندکه بسیار به خط استوا نزدیک هستند، جهت شمالی-جنوبی بسیار مطلوب­تر است بدلیل اینکه نمای کمتری از ساختمان در معرض برخورد با آفتاب شدید در طلوع و غروب آفتاب قرار دارد. در این پروژه معماری جهت مورد نظر نیازمند کارهای ساختمانی زیادی است که منجر به انتخاب جهت شرقی-غربی شد. این امر نیاز به اتخاذ راهبرد موثرتری بمنظور محافظت از تابش نور خورشید دارد.

ساختمان از چهار سازه به رنگ سفید خالص تشکیل شده است که توسط یک سازه زرد رنگ مرکزی به یکدیگر متصل شده ­اند که بعنوان یک فضای کنفرانس بوده و بصورت یک مفصل بین بلوک­ها عمل می­کند. در سازه­ های سفید، جایی که فضا های اصلی توزیع شده ­اند، راهکاری که برای به حداقل رساندن گرما در داخل لایه ­ها اتخاذ شد دارای سازوکار زیر بود:

  1. ایجاد یک دیوار بدون وجود هرگونه دهانه که کاملاً از ورود گرما ممانعت بعمل می­آورد.
  2. ایجاد فاصله بین دیوار ذکر شده با ساختمان موجب بوجود آمدن یک کانال هوایی و یک فضای باغی می­شود که بترتیب منجر به تاخیر در انتقال گرما شده و خنک شدن هوا می­شود.
  3. استفاده از پنجره­ هایی با شیشه­ های بی­رنگ که دارای پوشش روشن می­باشد که نور خورشید را جذب کرده و آن را به داخل ساختمان می­تاباند، موجب می­شود نیاز به نور مصنوعی در طول روز به کمترین مقدار خود برسد. وجود سه لایه عایق حرارتی انتقال حرارت به داخل ساختمان را کاهش داده و موجب می­شود بدون اینکه استفاده از نور طبیعی و راحتی مصرف ­کنندگان کاهش یابد، استفاده از سامانه ­های خنک­ کننده فضای داخلی ساختمان و هزینه­ های آن کاهش یابد.
مرکز آموزش حقوق 8
مرکز آموزش حقوق 7
مرکز آموزش حقوق 6

سازه مرکزی توسط یک روف گاردن پوشیده شده است که حرارت بیرونی را جذب کرده و بعنوان یک عایق حرارتی عمل می­کند. این سقف مشابه دارای یک دهانه در راستای طول خود در جهت شمالی-جنوبی می­باشد که اجازه می­دهد نور وارد ساختمان شود. این دهانه توسط بتون cobogos پر شده است که موجب بوجود آمدن یک الگوی منظمی از روشنایی و سایه شده است که در طول روز با حرکت خورشید حرکت می­کند. درست در زیر آن یک نیمکت بتونی و یک باغ فضای استراحت را در بر می­گیرد. جایگزینی آجرهای سنتی با بتون cobogos امکان تهویه عرضی را می­دهد، مکانیزمی که با ترکیب شدن با باغ­های داخلی موجب تازه شدن هوا و کاهش دمای فضا های داخلی می­شود و آسایش، راحتی و پایداری حرارتی را برای مصرف­ کنندگان به ارمغان می­آورد.

مرکز آموزش حقوق 11
مرکز آموزش حقوق 10
مرکز آموزش حقوق 9

همچنین احترام و توجه به شرایط اقلیمی بومی با بکارگیری گونه­ های گیاهی سازگار با اقلیم خشک، مانند درخت ترومپت طلایی و دراسینا و همچنین ایجاد یک باغچه خشک با پوشش سنگ رعایت شده است. مواد محلی در عناصر توخالی، بتون­ های در معرض دید، کفپوش­های صنعتی، بافت­ها و الگو های سفید رنگ و استفاده قابل توجه از رنگ زرد در سازه مرکزی حضور دارند. همچنین بکارگیری این عناصر به منظور کاهش هزینه­ های ساختمانی بوده است.

مطلب فوق ترجمه مقاله ای است از سایت آرچ دیلی با عنوان Legal Practice Center / Unileão / Lins Arquitetos Associados

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

1 × چهار =

فهرست