مجتمع ادغام پناهندگان با رویکرد معماری پایدار و فضا گسترش پذیر متناسب با رویکرد اجتماعی و فرھنگی – بهنام قربانی برزگر

مجتمع ادغام پناهندگان با رویکرد معماری پایدار و فضا گسترش پذیر متناسب با رویکرد اجتماعی و فرھنگی - بهنام قربانی برزگر - 1

آقای بهنام قربانی برزگر

مجتمع ادغام پناهندگان با رویکرد معماری پایدار و فضا گسترش پذیر متناسب با رویکرد اجتماعی و فرھنگی - 2

موضوع طرح :

Refugee Co-Living Complex

مجتمع ادغام پناهندگان

رویکرد :

رویکرد معماری پایدار و فضا گسترش پذیر  متناسب با رویکرد اجتماعی و فرهنگی

 مقدمه : با توجه به اتفاقات سیاسی و بحران اجتماعی در سال ۲۰۱۷ در خاورمیانه و کشورهای عراق و سوریه  و هجوم پناهندگان از ملیت های مختلف به اروپا و کشور هایی نطیر المان  و ضرورت حل مشکلات و برنامه ریزی برای حل و کنترل بحران از دید معماری و ترکیب مفاهیم معماری برای ایجاد فضا و زیر ساخت این مشکل من طی دو سفر و ارزیابی و تحلیل میدانی از معایب و ارزیابی از اسیب ها به جامعه  و کشورهای مقصد پناهندگان به طراحی  و  ایجاد طرح برای حل مشکل رسیدم . و جرقه این ایده  که موضوعی  به نسبت سنگین و  کار نشده و عدم وجود اطلاعات درست و طولانی بودن جمع اوری اطلاعات  تصمیم به طراحی بر اساس مطالعات و ارزیابی درس از معیارها و مفاهیم معماری را گرفتم و به این موضوع رسیدم.

طبق اطلاعات گرد آوری شده خود که از شهرداری و اداره خارجی ها در ایالت نورمن فاستر در کشور آلمان  که به مرکزیت  شهر اسِن در غرب این کشور ( شهر اسِن در سال ۲۰۱۷ شهر سبز اروپا و بیشترین متقاضی پناهدگی در آن سال را داشت ) .

اگر در کاسنبت  دقت کنید چهار قسمت مجزا  اما یکپارچه از بدنه یه  کره که از کره زمین و یکپارچگی آن الهام گرفته شده است .  چهار وجه برای تقسیم پناهندگان بر اساس  معیار های  فرهنگی  و  کنترل امنیت با وجود یک پارچگی و برابری هر انسان قرار داده شده است و در مرکزیت ان مجموعه های متغیر آموزشی و اداری برای تشویق پناهندگان به یادگیری و ایجاد شغل و اشتغال آن کشور  . مجموعه و موقعیت مجتمع   در مرکزیت و بافت شهری و درون شهر قرار  گرفته تا  پناهندگان و شهروندان شهر بتواند همدیگر جزئی از شهر و میزان ارتباط و ترکیب فرهنگی  و دسترسی پناهندگان به مراکز کار و تحصیلی و ایجاد در امد با برگزاری  نمایشگاه یا فروشگاه ها و با فستیوال برای معرفی  اداب و رسوم   و فروش صنایع دستی و ارتباط جوامع غربی  با پناهندگان و کاهش معضلات اجتماعی  قرار گرفته شده  است .

اما بحث پایدار مجوعه  در هر طبقه فضای مناسب برای تولید گیاه از آب باران جمع اوری شده و تولید محصولات گیاهی و کنترل انرژی با سیستم کنترال کننده نور خورشید به داخل مجوعه  تفکیک و فرانید  جمعه اوری زباله های در مجموعه  و عدم انتقال الودگی به محیط و شهر .

سازه و تاسیسات متناسب با شرایط و توجیح اقتصادی و در صورت نیاز تغیر کاربری در سال های اینده دیده شده است و قابلیت تبدیل به کاربری های دیگر در آن دیده شده است .

فایل های ارسالی فاز ۱ و طرح من  در دانشگاه ازاد اسلامی واحد  رباط کریم در آبان ماه سال ۱۳۹۶ می باشد ، استاد راهنما سرکار خانم دکتر بشری احمری بوده اند و تا به امروز با ایشان برای  این پروژه در ارتباط هستم . در حال حاضر دانشجو مقطع کارشناسی ارشد  معماری هستم .

این بخش فاز ۱ مجوعه می باشد و من در حال حاضر با استاید و دانشجویان آلمانی  برای  فاز دوم و فاز سوم آن در حال  فعالیت  می باشیم. با سپاس فراوان

بهنام قربانی برزگر

۱۱.۰۵.۱۳۹۵

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

یک + چهارده =

فهرست