کابین شانگری لا - سانیکث
کابین شانگری لا -1

کابین شانگری لا

توضیحات متن توسط معماران ارائه شده است. کابین شانگری لا اولین سری از کابین های کوهستانی مرتفع است که به منظور سکونت در جنگل طراحی شده است. درختان با قدمت چندین قرن را میتوان در این منطقه مشاهده کرد که با ارتفاع ۱۰۰ متر در یک رشته قرار گرفته اند.

کابین شانگری لا -2

خاک سرشار از تنوع زیستی است و اتفاقاتی که در چوب رخ میدهد را به تصویر میکشد. درختان بزرگ افتاده ای که پوسیده میشوند و از زندگی جدید حمایت می کنند، لایه هایی از خاکستر آتشفشانی با شاخه های افتاده ترکیب میشوند که بطور تصادفی تغییر شکل جریان آب را رقم میزنند. در زمستان، تاج ها نازک شده و اجازه عبور بیشتر نور و برف ضخیم را فراهم میکند.

کابین به جهت دسترسی به نور، مانند درختی بلند قامت طراحی شده و بر روی یک سکوی باریک ساخته میشود و نیروی عمودی و تماس حاصله را در زمین به حداقل میرساند. سکوی بتونی با زاویه های مورب و متضاد نیروهای قابل پیش بینی را به حداقل میرساند.

کابین شانگری لا -3

این پایه از ۳ متر بالاتر از سطح زمین که در آن یک سیستم بورد پیش ساخته SIP نصب شده است، مرتفع میشود. این سیستم از یک هسته پلی استایرن با ضخامت ۲۱۲ میلی متر تشکیل شده است که سطح عایق بالایی دارد. در قسمت داخلی کابین گردش با اختلاف سطح کوچک ادامه میابد که هر فضا را طبقه بندی میکند. ورودی، توالت، اتاق، آشپزخانه و سرانجام اتاق نشیمن در انتها، با یک لعاب گسترده به سمت شمال درست بالای سایبان.

کابین شانگری لا -15

خود مالکان مراحل ساخت را هدایت میکردند. آنها با یک تیم محلی و خانواده آنها که به همین مناسبت در فراخوان جواب مثبت داده بودند، به عنوان یک فعالیت خانوادگی دعوت شدند. مونتاژ پله های فلزی و نرده ها، نصب مبلمان داخلی و سایر کارها مانند نصب تخته های چوبی. تمام این کارها در طی سالها آزمایش DIY بر روی نمونه های اولیه آموخته شده است.

کابین شانگری لا -4

از نظر مصالح، خانه با تخته های چوب از درختان افتاده در قسمت داخلی پوشیده شده است، در حالی که قسمت بیرونی آن با تخته های کاج خزدار با پیروی از اصل yakisugi پوشیده شده است. کابین شانگری لا یک پروژه مشترک است که با سادگی و با احترام به طبیعت، چوب و فلز را در هم می آمیزد و با راه حلی  هندسی و ساختاری جسورانه، همه را شگفت زده میکند.

مطلب پیشنهادی: ۱۷ هتل و کابین در طبیعت

کابین شانگری لا -5
کابین شانگری لا -8
کابین شانگری لا -7
کابین شانگری لا -6
کابین شانگری لا -14
کابین شانگری لا -13
کابین شانگری لا -9
کابین شانگری لا -12
کابین شانگری لا -11
کابین شانگری لا -10

منبع مطلب کابین شانگری لا

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

چهار × یک =

فهرست