موزه ی سینما - فاطمه مرادی - 1

خانم فاطمه مرادی

موزه ی سینما - فاطمه مرادی - 2

موزه ی سینما

طراح فاطمه مرادی

سینما در واقع مبتنی بر تجزیه حرکت حاصل از آن ، شروع به شکوفایی در تمدن بشری کرد. سینما بدون حرکت سینما نیست: حرکات قابل رویت که پویایی واقعیت ها را در حضور دوربین وقف می کند. حرکات نامرئی است که حرکت بدنی فیلم را برای بازگرداندن حرکت واقعی نشان می دهد. قابلیت نمایش سینما در این جوهر حیاتی پنهان است: حرکت. این توهم عوامل حرکتی تا چه حد و تا چه میزان در ذهن بیننده تأثیر داشته است ، نشانگر وسعت این مسئله مهم است.

از طرف دیگر ، معماری در مقایسه با سینما ، در مورد پایداری توده های مختلف است که حاصل فضاهای متصل و بدون اتصال است. در یک توضیح کلی می توان معماری را به عنوان هنری توصیف کرد که فضا را ایجاد می کند. از دیدگاه دیگر ، معماری نیز مبتنی بر حرکات است که به اندازه حرکات نامرئی اهمیتی ندارد. علاوه بر این ، به دلیل آن بازتاب روابط فضاهای مختلف ، یک حرکت داخلی است. اگر بیننده ها حرکت نکنند ما نمی توانیم حرکات معماری را درک کنیم. این حرکات بینندگان است که فضای معماری را ملموس می کند.

 متن فارسی روند طراحی حجم (روند تکامل حجم بصورت مرحله ای در شیت نشان داده شده)

  • رسیدن به ماتریس از مشاهده ی فیلم فروشنده به کارگردانی اصغر فرهادی و فیلم اعترافات ذهن خطرناک من از هومن سیدی با الهام از هیجانات فیلم نامه و روند صعودی و نزولی جریانات فیلم و درک انفرادی از فیلم نامه ی دو فیلم.
  • بسط وگسترش خطوط ماتریس با تغییر مقیاس،چرخش و … برای رسیدن به هندسه پلان
  • تبدیل خطوط شکسته ی به دست آمده، به خطوط منحنی برای دست یابی به معماری پویا در راستای مفهوم مورد نظر (سینما: معماری در حرکت)
  • ترکیب دو هندسه
  • استفاده از خطوط ماتریس برای ترسیم فضاهای داخلی موزه و تعبیه ی مسیرهای حرکتی
  • تغییر جزیی در مسیرها و بخش های ایجاد شده با شکل دهی فضاهای داخلی و انجام مبلمان
  • ساخت پوسته ی روی بدنه ی حجم، از خطوط ماتریس فیلم جدایی نادر از سیمین اصغرفرهادی

۲ دیدگاه. ارسال دیدگاه جدید

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

4 × 1 =

فهرست