خانه کی - سانیکث
خانه کی -1

توضیحات متن توسط معماران ارائه شده است. معماران AIM و معماران نورم یک ویلای اختصاصی با نام خانه کی را در استان جنوبی سریلانکا به اتمام رسانده اند، یک خانه ساحلی محاصره شده در فضای سرسبز و چشم اندازهای نفس گیر، با معماری ساده و همگام با طبیعت با دهانه های بزرگ، که با یک گذار نرم و متشکل از مواد طبیعی در طبیعت آمیخته میشود.

خانه کی -2

استراحتگاه ویلای اختصاصی از دو ساختمان جداگانه تشکیل شده است. خانه شرقی در قسمت فوقانی تپه در بالای دریا قرار دارد و خانه غربی کمی از آن فاصله گرفته و احساس سرپناه تری میدهد. این دو در کنار هم یک شکل L تشکیل میدهند، باغ را احاطه کرده و در محوطه مرکزی استخر قرار دارد. بنای انبار مانند به راحتی با چشم انداز مخلوط میشود و مناطق مشترک فضای باز را در حالی محصور میکند که منظره عمومی به سمت دریا را قاب میکند.

خانه کی -3

معماری خانه کی

معماری از مواد طبیعی تشکیل شده است. چوب ساج محلی، موزاییک جلا  داده، نمای سیمان جلا و مناطق در فضای باز از سنگ گرانیت محلی استفاده شده است. سقف از کاشی های مایل به زرد بازیافت شده ساخته شده است که ظاهر طبیعی کلی و حس لامسه خانه را تکمیل میکند.

خانه کی -5
خانه کی -4

با توجه به آب و هوای گرم و دلپذیر، خانه کی میتواند درون طبیعت آمیخته شود. فضاهای نشیمن و ناهار خوری در فضای باز ایوانها قرار دارند که سطح سوئیچینگ آستانه آنها را مشخص میکند. درب های کشویی بزرگ فضا های اصلی باغ را باز میکنند. کرکره ها از چوب ساخته شده اند تا از باز شدن لعاب جلوگیری شود. سقف های بزرگ این دو ساختمان، فضاهای داخلی و خارجی را از باران و آفتاب پوشانده و این احساس خاص بودن از طبیعت را به روشی محافظت شده و راحت امکان پذیر میکند.

خانه کی -7
خانه کی -6

معماری داخلی خانه

مناطق مشترک خانه شرقی به سمت یکدیگر باز میشود و عموماً روشن و جادار است، در حالیکه اتاق نشیمن و ناهار خوری خانه غربی احساس صمیمی تر و محصور تری دارد. اتاق ها نیز در خارج و به صورت خصوصی و با حداقل فضای داخلی و دکوراسیون، فضایی را برای استراحت در مواقع لزوم فراهم میکند.

خانه کی -9
خانه کی -8

دو اتاق دارای حمام هایی است که به حیاط های خصوصی باز میشوند و این حس لوکس بودن در طبیعت را هنگام دوش گرفتن به شما میدهند.

خانه کی -11
خانه کی -10

مبلمان Bespoke شامل کاناپه داخلی در اتاق استراحتگاه مجلل است که در امتداد دیوار ادامه میابد تا به عنوان صندلی و یا میزهای اتاق خواب استفاده شود. ترکیبی از این قطعات مینیمال مدرن در کنار سایر مبلمان و لوازم جانبی آنتیک محلی، یک فضای آشنا و در عین حال بومی را ایجاد میکند.

مطلب پیشنهادی: ۱۷ هتل و کابین در طبیعت

خانه کی -12

منبع مطلب خانه کی – معماران AIM

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

پانزده − پانزده =

فهرست