اینستالیشن آرت با شبکه سیمی ( هنر چیدمان )

اینستالیشن آرت با شبکه سیمی - سانیکث

ادواردو ترسولدی و استودیو استودیو استودیو عکس‌ های نصب شبکه سیمی در ریاض را منتشر کردند.

قارفا یک پاویون قرار گرفته در ریاض عربستان سعودی، آزمایشگاه بین رشته‌ ای جدید تاسیس شده توسط ادواردو ترسولدی توسط استودیو استودیو استودیو، است. نصب آزمایشگاهی بخشی از پروژه خلاقانه موقتی دیریاس اوسیس، طراحی شده و نگهداری شده توسط استودیویی در دوبی به نام Designlab Experience میباشد.

در کنار سایت میراث جهانی یونسکو، ناحیه ال-طریف، پروژه “پله‌ هایی که رابطه صمیمی بین انسان، منظره و معماری از طریق تفسیر مجدد ارتباط انسان با انواع معماری فرهنگی است.” با همکاری کمیته فصلی دیریا، و طراحی شده توسط استودیو استودیو استودیو و ادواردو ترسولدی در همکاری با طراح آلبرو نرو، موزیسین مکس ماگالدی، و طراح باغ ماتئو فوچی، بنیانگذار استودیو Odd Garden، قارفا یک نوع جدیدی از تجربه در پادشاهی سعودی را ارائه میکند.

ادواردو ترسولدی با یک طرح الهام گرفته شده از خرابه‌ های محلی و مداخله چند کاربره با روش Absent Matter، با استفاده از تکنیک مش‌ بندی سیمی مشهور ادواردو، این دو را با هم پیوند زد. با این اوصاف، قارفا اولین کار معماری زودگذر برای طراح است که به صورت تصویری با محتوا ترکیب نمیشود و از چوب پنبه استفاده کرده تا توده‌ هایی تولید کند. ابتدا، او یک سازه‌ ای را تصور کرد که یک قلعه معماری است و “نگاه‌ های ساده‌ای از چیزی که در آن اتفاق میافتد را ارائه میکند.”

“دونا، یک تاسیسات با مبنای پارچه‌ ای نیمه‌ شفاف توسط آلبرونرو است، به صورت مکملی برای قارفا است و نمادی از یک افق سفید و یک سفر به درون خلاء است. … درون یک فضا، یک نصب ویدیویی ساخته شده توسط ترسولدی به صورت مجازی آتش و نیروی تجمع انسانی ذاتی‌ اش را دوباره خلق میکند. استفاده از یک فرش، برای اضافه کردن یک اثر ملموس از میراث فرهنگی عربی سنتی، در یک تاسیسات دیگر به عنوان معکوسی در مقابل آسمان ساخته‌ شده از ابرهای مصنوعی عمل میکند و یک ارتباط استعاری بین جهان‌ های امروزی و سنتی را ارائه میکند.”

اینستالیشن آرت با شبکه سیمی -6

با وقوع در یک دوره‌ ای از تغییرات اصلی، نصب خاص سایت از المان‌ های مختلفی برای تولید فضا هایی استفاده میکند که در این فضا ها، بینندگان میتوانند ملاقات کنند، استراحت کنند و آرامش کسب کنند. در حقیقت، تجربه کلی نشان دهنده یک عملکرد تئاتری است که در آن، تکنیک، واقعیت و خیال با یکدیگر ترکیب میشوند. در نهایت، قارفا یک تجربه توصیفی را شکل میدهد که ابتدا خرد میکند و بعد دوباره خط نازکی بین تخیل جمعی و فردی و داستان روایی میسازد.

“پیچیدگی بدست آمده توسط به کار گیری دکور با شیوه عربی، اغلب توسط مشخصات ظریف متقارن، توسط ترسولدی و نصب سبز ماتئو فوچی تصدیق شده است. در روایت صدای ماکس ماگالدی، هر بخش موزیکال به طور همزمان و مجزا است ولی به هم پیوسته است. این ترکیب  تنها میتواند در کل آن و از مرکز سازه شنیده شود. این راه، آرایش فضایی مخصوص نصب‌ ها به ملاقات کنندگان اجازه میدهد که “ترکیب” صدای شخص خودشان را تجربه کنند.

مطلب پیشنهادی: معماری در کوهستان

منبع مقاله اینستالیشن آرت یا هنر چیدمان

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

یک × 2 =

فهرست