ویلا همراه با کارکرد اقتصادی - حسین قره گزلی - 1

آقای حسین قره گزلی

ویلا همراه با کارکرد اقتصادی - حسین قره گزلی - 2

نام و نام خانوادگی : حسین قره‌گزلی

مقطع : کارشناسی

درس : طراحی معماری ۲

موضوع : ویلا + کارکرد اقتصادی

سایت : ایران – تهران – شهرک غرب – خیابان سیمای ایران – خیابان هفتم – حدفاصل خیابان

مرداد تا خیابان دی – تعداد ۴ پلاک مسکونی

توضیحات

ویلا راه

از آن جایی که کاربری پروژه ویلا می باشد پس کاربران شاخص ترین عنصری است که باید در طراحی به خواسته ها و عقاید وسلیقه های آنان پرداخته شود.

ویلا راه شامل یک خانواده سه نفری با شخصیت های متفاوتی است.

کانسپت اصلی سه راه می باشد که در سر تا سر سایت در جریان هستند. راه سبز – راه عمومی – راه ارتباطی

برای بخش اقتصادی ویلا مادر و پدر این خانواده نمایش های لباس و تجهیزات تزیینی مرتبط را برگزار می کنند؛ پس در بخش عمومی سایت شاهد یک صحنه نمایش (Runway Stage) هستیم.

راه عمومی: راه عمومی برای قسمت عمومی سایت و برای دسترسی مهمانان به نمایش لباس و قسمت بوتیک برای خرید کردن طراحی شده است.

برای این راه یک ویژگی خاصتی طراحی شده و آن این است که میهمانان قبل از ورود به صحنه نمایش توسط چند پله به زیر زمین هدایت می شوند و در آن راهروی زیر زمینی چندین ویترین وجود دارد و وقتی آن را طی می کنند به قسمت صندلی های نمایش هدایت می شوند.

راه سبز: تولد راه سبز از گلخانه می باشد، و تمام سایت را تحت تاثیر خودش قرار می دهد. دو مرتبه از خود ویلا عبور می کند در نما و در داخل بوتیک دیده می شود، در طول فضای نمایش با مدل ها راه می آید و حضورش در جای جای طرح پر رنگ است.

راه ارتباطی: در واقع یکی از مهم ترین کیفیت های یک ویلا تفکیک بین فضا های عمومی و خصوصی می باشد و دقیقا همین وظیفه را راه ارتباطی بر عهده گرفته پر رنگ ترین حضور این راه را می توان به پلی ارجاع داد که از بالکن اتاق خواب پدر و مادر به بوتیک و کارگاهشان کشیده شده.

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

4 × سه =

فهرست