هشت شغل جایگزین برای معماران

پس از طراحی نیاز به کمی استراحت دارید؟ هشت شغل جایگزین برای معماران بعنوان انتخاب های جدید وجود دارد .

جالب است بدانید که معماران به دلیل مهارت‌هایی مثل یافتن راه‌حل‌های خلاقانه، ترکیب اطلاعات ، مدیریت پروژه و … می‌توانند علاوه بر مشاغل مرتبط با طراحی و معماری، در بسیاری از شغل‌ها موفق باشند. در حالی که در صنعت ساختمان خود مشغول هستند می توانند گزینه های شغلی بسیاری مانند توسعه املاک و مستغلات و یا طراحی داخلی و … که در ادامه به برخی از آنها اشاره شده، مشغول باشند .

۱- هشت شغل جایگزین برای معماران نویسندگی

مگان پادالکی (Megan Padalecki) نویسندهٔ کتاب‌های کودکان، ناشر و صاحب استودیوی Padalecki است. او در رشته معماری در دانشگاه آستین ایالت تگزاس درس خوانده و برای شش سال در همین رشته مشغول کار حرفه‌ای بوده است. او در کار با نرم‌افزارهای CAD و ادوبی، طراحی، فازبندی پروژه، زمان‌بندی و … مهارت دارد.

وی پس از یک پروسه شش ماهه برای نوشتن و تصویرسازی، سال گذشته اولین کتابش را برای کودکان با نام Big Mo منتشر کرد. کتاب او اخیراً برای عنوان بهترین تصویرسازی، برنده جایزه National Indie Excellence Awardd شده است.

او مهارت‌هایی از جمله مدیریت یک کسب‌ و کار کوچک، حسابداری، حسابرسی، حقوق پدیدآورنده، توزیع محصول و بازاریابی را برای ورود به این حرفه ضروری می‌داند. در این میان، بازاریابی مهارتی است که به مگان در پی راه‌اندازی سایتش برای فروش کتاب و تماس با کتاب‌ فروشی‌ های آفلاین و آنلاین، بلاگرها، کتابخانه‌ها و … کمک زیادی کرد.

توصیهٔ او به کسانی که قصد دارند وارد کسب‌وکار جدیدی مثل نشر کتاب شوند این است که صبور، فعال و در همهٔ زمینه‌ها خصوصاً تماس با افراد و کمک خواستن از آنها- پیگیر باشند. به گفتهٔ مگان، نوشتن و انتشار یک کتاب درست مثل پروسه ساختن یک ساختمان است.

۲- هشت شغل جایگزین برای معماران وکالت

جِی ویکرشام (Jay Wickersham) یک وکیل حوزه محیط‌زیست است. اما تحصیلات او در رشته معماری در دانشگاه هاروارد بوده است. او برای پنج سال مشغول امور حرفه‌ای مرتبط با رشته‌اش بوده و در این سال‌ها باامور حرفه‌ای و صنفی در معماری کاملا آشنا شده است.

اما او ورود به حوزه حقوق را مستلزم کسب یا بهبود توانایی در زمینه اصول مذاکره  بیش از مقدار لازم برای یک معمار می‌داند. همچنین به گفتهٔ خودش، در این شغل، دقت در مطالعه و نگارش هم اهمیتی دوچندان خواهد داشت.

توصیهٔ جِی این است که اگر شما قصد تغییر شغل دارید و مطمئن نیستید که چه گزینه‌ای مناسب‌تر است، می‌توانید به مشتریان خود نگاهی بیاندازید و مشاغل و حرفهٔ آنها را بررسی کنید. در این صورت می‌توانید مسیر بهتری را یافته و به آن بپردازید.

۳- هشت شغل جایگزین برای معماران تجارت

جکی وُنگ (Jackie Wong) در حال حاضر یک مشاور مدیریت در شرکت McKinsey & Co است. او علاوه بر معماری در دانشگاه پنسیلوانیا به تحصیل در رشته MBA در این دانشگاه نیز پرداخته است. او برای شش سال به مشاغل مرتبط با رشته‌اش پرداخته و همچنین پنج سال را به تدریس در دانشگاه محل تحصیلش گذرانده است.

فازبندی پروژه، کار تیمی، یادگیری مستمر و تفکر خلاق از جمله مهارت‌های او هستند. همچنین او از چیزهایی که در طراحی و اصولی که با کمک آنها در رشته‌اش به حل مسائل می‌پرداخته یاد گرفته که چطور تجارت و بازدهی خود را بهبود بخشد. اما جکی برای ورود به حوزه تجارت و کسب‌وکار، مدیریت و استراتژی کار تیمی، گسترش روابط شغلی، حسابداری، و به طور کلی اصول تجارت را آموخت.

او توصیه می‌کند در صورتی که معمار یا طراح هستید و قصد تغییر شغل دارید باید برای توضیح اینکه تخصص و رشتهٔ شما تا چه حد می‌تواند در شغل جدیدتان موثر باشد، آماده باشید. در این صورت در یک مصاحبهٔ شغلی به خوبی می‌توانید کارفرمای آیندهٔ خود را متقاعد کنید.

۴- هشت شغل جایگزین برای معماران انیمیشن

آلیس سو (Alyce Tzue) در Smule، کارگردان و انیماتور است. او فارغ‌التحصیل معماری در دانشگاه پرینستون و البته دارای لیسانس هنر با تخصص انیمیشن سه‌بعدی است. او یک سال سابقه در رشته معماری داشته، و در حوزه‌هایی مثل مدل‌سازی سه‌بعدی و تسلط به نرم‌افزارهای انیمیشن‌ سازی مهارت دارد.

به گفتهٔ آلیس توانایی تجسم خود در یک فضای غیرواقعی برای ساخت یک انیمیشن اهمیت ویژه‌ای دارد. بدین ترتیب است که امکان ایجاد فضاهایی غیرواقعی در دنیای واقعی ایجاد می‌شود و برای به تصویر کشیدن آن، انیمیشن بهترین ابزار است.

او در پی ورود به حوزه انیمیشن، یادگیری اصول کار تیمی را فاکتوری مهم ارزیابی می‌کند. همچنین انیمیشن Soar که بخشی از تز او هم بود، Student Academy Award را در عنوان بهترین انیمیشن کوتاه سه‌بعدی را از آن او کرد که این موفقیت کمک شایانی در موفقیتش در این حوزه به حساب می‌آید.

آلیس در حال حاضر مدیریت یک تیم ۱۰۰ نفره را به عهده دارد. به گفتهٔ او بدون عشق به این کار و توانایی جمع کردن افراد، ممکن نیست یک کارگردان خوب شوید. توصیهٔ آلیس برای کسانی که علاقمند به انیمیشن‌سازی هستند، بهبود مهارت‌ها در این حوزه با شرکت در کلاس‌های تخصصی یا استفاده از دوره‌های سایت‌های آموزش آنلاین مرتبط با انیمیشن (مثل Animation Mentor یا AnimSchool است.

  ۵- هشت شغل جایگزین برای معماران هنر آشپزی

فرانچسکو کروچنزی (Francesco Crocenzi) یک آشپز خصوصی است که تحصیلات خود را در رشته‌ های معماری و آشپزی به ترتیب در سیراکیوز و سیاتل گذرانده است. او ۱۶ سال سابقه در حوزه‌ های مختلف دارد. فرانچسکو در فازبندی و زمان‌بندی پروژه مهارت دارد.

به گفتهٔ فرانچسکو به هنگام آشپزی باید روش و سلسله مراتب خاصی را دنبال کرد. او ورود به عرصهٔ آشپزی را مستلزم آگاهی از اصول مدیریت یک کسب‌وکار کوچک و کسب مهارت‌های حرفه‌ای در حوزه آشپزی عنوان می‌کند.

توصیهٔ فرانچسکو این است که برای ورود به این عرصه باید صبور باشید. او تخصص‌های خود در حوزه شبکه‌های اجتماعی، بازاریابی آنلاین و ارسال خبرنامه‌های ایمیلی را برای نشر کار و تخصصش در حوزه آشپزی مفید عنوان کرده و استفاده از این ابزارها را برای گسترش چنین کسب‌وکاری توصیه می‌کند.

۶- هشت شغل جایگزین برای معماران بازاریابی

بِرنا فو (Berna Fo) مدیر بازاریابی و ارتباطات در National Host Committee است. برنا تحصیلات خود را در رشته معماری در دانشگاه کلمبیا به اتمام رسانده. برنامه‌نویسی، فروش و طراحی بصری از جمله مهارت‌های او هستند.

توانایی تفکر در مقیاس‌های مختلف روی موضوعاتی متفاوت به برنا کمک کرده که استراتژی‌های بازاریابی، کمپین یا حتی پروژه‌های موثری را طراحی کند. او قدرت تفکر مجزا و خلاق در یافتن راه‌ حل‌ های جایگزین و موثر را در این شغل با اهمیت عنوان می‌کند.

به نظر او، مهارت‌هایی مثل صراحت، قدرت بیان، توان انتقال تصویری نظرات از طریق ساخت اینفوگرافی و تبلیغات بصری نیز برای ورود به این حوزه موثر هستند.

۷- هشت شغل جایگزین برای معماران فیلم سازی

کریستین برون (Christian D. Bruun) کارگردان، فیلم‌نامه‌نویس و تهیه‌کننده است. او تحصیلات خود در رشته معماری را در دانمارک به اتمام رسانده است. برای او تصویرسازی، طراحی و مدیریت پروژه مهارت‌هایی بوده‌اند که به دست آورده است.

به گفتهٔ کریستین شما باید به ساختار همه اجزای فیلم دقت کنید تا بتوانید آنچه می‌خواهید را انتقال دهید. او توجه به جنبه‌های فنی در کار فیلم‌سازی را برای ورود به این عرصه مهم می‌داند. برای مثال اینکه بدانید چه لنز یا افکتی برای چه برداشت یا صحنه‌ای اولویت دارد و یا چه نوری در کدام صحنه باید استفاده شود، در این کار مهم است.

به علاوه او اهمیت آگاهی از سرمایه‌گذاری امن در این حوزه را هم از نکات قابل توجه برای علاقمندان به فیلم‌سازی می‌داند.

۸- هشت شغل جایگزین برای معماران کارآفرینی

امانوئل بورلیه (Emmanuelle Bourlier) مدیر Panelite دارای مدرک معماری از دانشگاه کلمبیا است. او در حوزه‌های مختلفی برای دو سال فعال بوده است و در طی این سال‌ها مهارت‌هایی همچون طراحی و قدرت تحقیق و آزمایش را کسب کرده است.

پس از آن، او با همکلاسی سابق و شریک فعلی‌اش کریستین میتمن (Christian Mitman) پنل نیمه‌شفاف و سبکی را بر پایه طراحی لانه‌زنبوری اختراع کرده و کسب‌وکار خود را بر پایه همین پنل آغاز کردند. اختراع آنها بر روی جلد مجله اسپانیایی زبان Deseñio Interior چاپ شد.

او قدرت راه‌اندازی یک کسب‌وکار و توانایی ایجاد و رهبری کمپین‌ها جهت بازاریابی را برای ورود به عرصه کارآفرینی ضروری می‌داند و مطالعه کتاب The Personal MBA را توصیه می‌کند.

All ()
آموزش مفاهیم معماری ()
Sort By 
  • تاریخ
  • عنوان
  • چکیده
Load More (30)

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

7 + 13 =

فهرست