هتل خانه چوبی - سانیکث
هتل خانه چوبی -1

هتل خانه چوبی

توضیحات متن توسط معماران ارائه شده است. هتل وودهاوس واقع در دهکده دورافتاده Tuanjie ، جزو اولین پروژه های سیاست جدید دولت برای کمک به بهبود فقر روستایی از طریق معرفی گردشگری کشاورزی است. بر خلاف سایر مناطق روستایی، روستای Tuanjie دارای معماری سنتی نیست. درعوض ، مناظر چشمگیر و زمین های کشاورزی بدون آلودگی بزرگترین دارایی روستاست. بنابراین، هدف از طراحی ما این بود که زیبایی های طبیعت را با اشکال آرام که با محیط اطراف هماهنگ است، به تصویر بکشد.

هتل شامل ۱۰ خانه چوبی تک طبقه در دامنه کوه است که با چمن و چوب های فراوان ادغام میشوند. توپوگرافی سایت پیچیده است و دارای سازندهای سنگی پراکنده است. نقشه ها دیگر اطلاعات کافی در این مورد را ارائه نمیدهند. سرانجام، از طریق بررسی دقیق سایت، مکان و جهت گیری ده خانه چوبی مشخص شد تا جذابترین منظره را بدون ایجاد اختلال در سازندهای صخره ای اصلی و جنگل ها ضبط کند. یک مسیر معقول عابر پیاده از کف کوه به ده خانه جداگانه منتهی میشود.

هتل خانه چوبی -2
هتل خانه چوبی -5
هتل خانه چوبی -4
هتل خانه چوبی -3

به دلیل پیچیدگی راه ها، تمام مصالح ساختمانی به صورت دستی به کوه منتقل میشدند. به منظور بهبود راندمان ساخت و ساز و به حداقل رساندن صدمه به سازندهای اولیه سنگی، برای هر خانه یک سیستم ساختاری ترکیبی با استفاده از یک ساختار چوبی و یک سکوی فولادی بلند استفاده شد. چوب کربن نما با استفاده از یک فرآیند ساده برای کاهش هزینه در محل ساخته شده است.

هتل خانه چوبی -8
هتل خانه چوبی -7
هتل خانه چوبی -6

طراحی هتل خانه چوبی با هدف هماهنگی با چشم انداز و جو روستایی و در عین حال تضاد با ساختمان های دهکده مد نظر بود. بنابراین، ما از طرح های پیچیده یا اغراق آمیز اجتناب کردیم و سه شکل هندسی اساسی را انتخاب کردیم. هر خانه به عنوان یک اتاق جداگانه حساب میشود. حجم اتاق ها به حداقل میرسد تا ضمن اطمینان از راحتی در خانه، احساس حضور در محیط را کاهش دهد. نما، ساخته شده از چوب گازدار، ضد آب و هوا است و رنگ و بافت آن باعث میشود خانه های چوبی به آرامی در چشم انداز مخلوط شوند. برای فضای داخلی، پنجره های مختلفی با توجه به شکل و جهت گیری آنها در هر خانه بریده میشود و لایه های غنی از مناظر اطراف را با حجم خالص وارد میکند.

مطلب پیشنهادی: ۱۷ هتل و کابین در طبیعت

هتل خانه چوبی -9

منبع مطلب هتل خانه چوبی ( Woodhouse Hotel )

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

سیزده + هفده =

فهرست