مجتمع اقامتی توریستی با رویکرد بهبود گردشگری - یاسمین روحی - 1

خانم یاسمین روحی

مجتمع اقامتی توریستی با رویکرد بهبود گردشگری - یاسمین روحی - 2

به نام خدا

مجتمع اقامتی – توریستی با رویکرد بهبود گردشگری

این موضوع با توجه به سایت مورد نظر که پارکینگ توقیفی اداره راهنمایی رانندگی واقع در خیابان ۲۲ بهمن شیراز و روبه روی پارک ابوذر و همجواری آب انبار وکیل و کتابخانه عبدالله خفیف می باشد انتخاب شده است.

با توجه به بزرگی ابعاد زمین و موقعیت جغرافیایی آن که در بافت تاریخی شیراز واقع شده است ،تصمیم بر آن گرفته شد که یک مجتمع اقامتگاهی توریستی تفریحی برای آنجا طراحی شود زیرا که آن منطقه دارای تعداد بسیاری گردشگر در طول روز می باشد.

به علت نزدیکی به بازار وکیل و قرارگیری آن روبه روی پارک و نمای پشت آن که کوه های شیراز را به نمایش میگذارد ،دید بسیار زیبایی برای پنجره های بنا ایجاد کرده است.

هدف طراحی جذب توریست بیشتر و داشتن اقامتگاهی متناسب با بافت تاریخی شیراز میباشد.زیرا شیراز جزء شهرهای برتر ایران از لحاظ آثار تاریخی و دیدنی می باشد و کمبود اقامتگاههای بزرگ با امکانات بالا در مراکز شهر حس میشود.

این مجتمع دارای تعدادی اتاق برای اقامت میهمانان و همچنین تمامی امکانات هتل ۵ ستاره با توجه به استاندارد های ایران می باشد.

استخر ،سونا و جکوزی، سالن بیلیارد و بازی و پارکینگ در طبقه زیر زمین

رستوران، گالری ،فروشگاه ،آمفی تاتر،حیاط مرکزی و تعدادی اتاق در طبقه همکف

اتاق های میهمانان در طبقه اول

کافی شاپ در طبقه دوم و پشت بام طبقه اول

ایده طراحی هتل از طرح شمسه گرفته شده است که در فرهنگ ایرانی از اهمیت ویژه ای برخوردار است.

دیاگرام رسیدن به فرم تلفیقی از طراحی سنتی و مدرن است.در واقع فرم شمسه دو مربع هستند که با هم تداخل کردند.استفاده از آجر برای نمای ساختمان (سنتی) و یکدست بودن و یکرنگ بودن نما حالتی مدرن به ساختمان میدهد.

حیاط مرکزی مجموعه ،سالن آمفی تاتر، و گالری ها فضای مکث و حرکت را برای افراد مختلف به وجود می آورند.

حتی افرادی که برای تفریح و دیگر فعالیت ها به مجموعه می آیند میتوانند از امکانات هتل ،فضای سبز مجموعه و پارکینگ مجزا استفاده کنند.

توجه شده که همه قسمت های مجموعه از نور کافی برخوردار باشند.

و در پایان، فضای مجموعه به گونه ای است که انسان ها را از فضای شلوغ شهر به فضایی آرام و فرهنگی میکشاند. آرامش و شادی،چیزی که ما در دنیای شلوغ امروزی بسیار به آن نیازمندیم.

۲ دیدگاه. ارسال دیدگاه جدید

  • شهریار قهرمانی
    ۲۴/۰۵/۱۳۹۸ ۳:۱۹ ق٫ظ

    این طرح به عنوان یک ایده منطقی که در آن منطقه که در حال حاظر پارکینگی است با منظره بسیار نامناسب میتواند بسیار موثر باشد
    زیرا تبدیل مکان نامناسب پارکینگ به همچین بنایی
    نه تنها از حس و منظره بد این فضا را خارج می کند بلکه احساس و محیطی آرام و منطقی و حس توریستی بیشتر و آرامش به آن منطقه ایفا می نماید

    از دید اینجانب این دو نکته بسیار موثر و قابل تحسین در ایده این طراح میباشد

    پاسخ
  • الهام اعتمادی
    ۲۴/۰۵/۱۳۹۸ ۱۱:۱۰ ق٫ظ

    با وجود نگاه مدرن در این طرح، المانهای شرقی و ایرانی در غالب معاصر خلق شده که با توجه به بافت تاریخی و سیاحتی این نقطه بسیار قابل توجه و ظریف است.

    پاسخ

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

5 × سه =

فهرست