طرح جامع پایدار “سنگام” الاه آباد استودیوی سیمبیوسیس

طرح جامع پایدار سنگام الاه آباد

طرح جامع پایدار با مهمترین جنبه سنگام در شهر الاه ­آباد سروکار دارد. این یک منطقه اصلی است که سه رود مقدس گانگا، یامانا و سرسوانی همدیگر را قطع می­کنند. این نه تنها نشانگر ارزش­های مذهبی و معنوی، بلکه مکانی برای ارتباط برجسته زمین­شناسی است: و دارای پتانسیل دستیابی به یکپارچه­ سازی شهری است.

طرح جامع پایدار سنگام -1

نماد جهانی “سنگام” مفهوم چرخه پیوسته را نشان می­دهد که متشکل از سه منطقه است و نوعی واحد را ایجاد می­کند. این نواحی نمایانگر ایدئولوژی سه­ گانه هستند و مبنایی را برای رشد نمودار طرح اصلی به وجود آورده­ اند که به کانون توجه تبدیل شود، تا جایی که جنبه­ های برنامه­ ریزی از جمله زمینه­ های تفریحی و تجاری با بافت اساسی شهر تداوم یابد.

طرح جامع پایدار سنگام -2

طرح پیشنهادی، عناصر موجود در سایت را در نظر می­گیرد که نمی­تواند از جمله در تالاب­ها و ساختمان­های موجود منقطع باشد. بنابراین به منظور ایجاد یک محیط کارکردی، طراحی باید در کنار این عناصر کار کند و نه به صورت انتخاب یک عنصر برای تحمیل به عنصر دیگر.

طرح جامع پایدار سنگام -3

با استفاده از ترکیب انواع­ فضا های مسکونی، تجاری و فضا های صنعتی که در تنظیم مناطق خاص به کار می­روند،آنهادر هم ادغام می­شوند و این نوع دگرگونی اجازه می­دهد تا به تدریج احساس یکنواختی پدیدار شود.

طرح جامع پایدار سنگام -4
طرح جامع پایدار سنگام

محیط طبیعی و چشم ­انداز ساخته شده به عنوان یک واحد، به صورت یکپارچه در درون سیستم یکدیگر ادغام شده­ اند. این امر بر امکان زندگی در کنار جنبه ­های طبیعی به گونه ­ای تأکید می­کند که به جای تلاش برای به دست آوردن آن، به تعریف مجدد ویژگی های آن بپردازد. مناطق طبیعی در سراسر فضا که همراه با فضای سبز در مجاورت آن دیده می­شود، به آرامی شکل می­گیرند، به صورتی که به شکل میدان­ های کوچک شهری تغییر کرده­ اند.

طرح جامع پایدار سنگام -5
طرح جامع پایدار سنگام

همه کارکرد های برنامه ­ریزی­ شده از طریق استفاده از یک افق منحنی ثابت که چارچوب طرح اصلی مبنا را برای ایجاد انسجام شکل می­دهد، با یکدیگر ادغام شده ­اند. ایده اصلی طرح جامع پایدار، فراهم ساختن یک شهر پایدار است که از طریق تعامل عناصر حیاتی به وجود می­آید، و نه با این ایده که یک جنبه از همه موارد اشاره­ شده در بالا، تعریف مجدد شده و قانونگذاری شود.

طرح جامع پایدار سنگام -6

مطلب فوق ترجمه مقاله ای است از سایت arch20

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

11 − 3 =

فهرست