طراحی پایدار توسط فوستر و شرکاء برای بلندترین برج بوداپست

طراحی پایدار توسط فوستر

فوستر و شرکا طرح های با کیفیت بالا با در نظر گرفتن شاخصه طراحی پایدار برای شرکت نفت و گاز گروه MOL ، واقع در جنوب بوداپست در مجارستان، ارائه داده ­اند، که پردیس MOL نیز نامیده می­شود. دفتر مرکزی جدید با رعایت مسائل زیست محیطی طراحی شده است. پیش بینی می­شود، این ساختمان که در داخل پارک -مشابه فضای موجود، ساخته خواهد شد، مرتفع­ ترین ساختمان در پایتخت مجارستان باشد.

طراحی پایدار توسط فوستر و شرکاء برای بلندترین برج بوداپست 1
طراحی پایدار توسط فوستر و شرکاء برای بلندترین برج بوداپست ۱

طراحی پایدار توسط فوستر و شرکاء

نیگل دنسی، رئیس استودیوی فوسترو شرکا اظهار داشت: “به دلایل مختلف، این پروژه نه تنها برای MOL بلکه همچنین برای بوداپست پروژه برجسته ­ای است “. یک چالش منحصر به فرد را برای اطمینان از این که ساختمان پاسخگوی نیازهای کاربردی سازمان است، ارائه می­دهد که از بالاترین استانداردهای پایداری پیروی کرده و به محیط تاریخی آن احترام می­گذارد.

ساختمان نمایانگر یک شکل تکامل یافته از بررسی انواع لژ / برج متعارف است. لژ شیشه­ ای در تمام فضا ها و مسیرهای بیرونی گسترش می­یابد. پیشروی از یک طرف برای تشکیل یک برج بلند، نور روز و فضای سبز از ویژگی­ های برجسته این ساختمان بلند ۲۸ طبقه است. همچنین فضای سبزی به روی بام در بالای برج وجود خواهد داشت، دارای سیستم­ هایی است که نور را کنترل می­کنند و آب و هوا باعث افزایش پایداری ساختمان میشود.

طراحی پایدار توسط فوستر و شرکاء برای بلندترین برج بوداپست 2
طراحی پایدار توسط فوستر و شرکاء برای بلندترین برج بوداپست ۲

دنسی بیان کرد: “همانطور که می­بینیم، ماهیت محیط کار به یک چشم ­انداز متعامل ­تر تغییر می­یابد، ما دو ساختمان- یک برج و یک لژ- را به یک شکل واحد که با محیط طبیعی محدود شده است، ترکیب کرده ­ایم. از آنجا که برج و لژ به یک عنصر تبدیل می­شوند، حس ارتباط با فضای سبزی که هر یک از طبقات را به هم وصل می­کند، در سراسر فضای اداری وجود دارد.

طراحی پایدار توسط فوستر و شرکاء برای بلندترین برج بوداپست 3
طراحی پایدار توسط فوستر و شرکاء برای بلندترین برج بوداپست ۳

معماران گفتند: ” محوطه MOL به دنبال حفظ روابط زنده کاری به عنوان بخشی از تجربه شهری است که در آن افراد قادر به پیاده­ روی یا دوچرخه­ سواری برای رفتن به محل کار هستند. ” همه سرنشینان با محیط خارجی و هوای تازه، نور روز و منظره ارتباط مستقیمی دارند و ساختمان از منابع انرژی کربنی کم و بدون کربن، مانند فتوولتائیک استفاده می­کند، همچنین دارای امکانات جمع آوری و ذخیره آب باران است.

مطلب فوق ترجمه ای است از مقاله سایت arch20

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

دو × یک =

فهرست