ساختمان چند منظوره
ساختمان چند منظوره 1

نوشته ها و توضیحات متن توسط معماران ارائه شده است. دانشگاه اوپسالا قدیمی ترین دانشگاه در منطقه نوردیک است که ۴۵۰۰۰ دانشجو در آن مشغول به تحصیل هستند و یک محل کار بین المللی میباشد که به انجام تحقیقات و ارائه آموزش در سطح جهانی اختصاص یافته است. Segerstedthuset by 3XN یک بخش اضافه شده چند منظوره به قسمت اصلی دانشگاه است.

ساختمان چند منظوره 2

این ساختمان چند منظوره یک محل کار مدرن برای محققان، اداره کل و مدیریت دانشگاه و همچنین بخشی جدایی ناپذیر از محوطه اصلی دانشگاه است. این بخش به گونه ای طراحی شده است که به یک مکان ملاقات واضح و مشخص برای دانشجویان تبدیل شود و طبقه همکف شامل رستوران است که میتواند در خارج از ساعات کاری عادی برای عموم مردم در دسترس و قابل استفاده باشد و مکانی جذاب برای ساکنان شهر اوپسالا فراهم کند و بدین طریق سایت دانشگاه در تمام طول روز دانشگاه فعال است.

ساختمان چند منظوره 4
ساختمان چند منظوره 3

این کانسپت ساده و قابل فهم شامل دو بخش اداری U شکل می باشد که با هم همپوشانی دارند که منجر به ایجاد دهلیز (فضای میانی) باز شده است که کل ساختمان را متحد کرده و همچنین دیدها و شرایط روز را در داخل ساختمان بهینه میکند. تطبیق تأسیسات جدید با شهر تاریخی اطراف آن از طریق یک فرآیند دقیق و سختگیرانه که شامل اضافه کردن حجم های زیگزاگ بر روی حجم اولیه و برش گوشه ها مطابق با سازه های اطراف انجام شد و در نتیجه یک حجم پویا و لبه دار ایجاد شده که منظره طبیعی شیب دار اطراف را “برش میدهد”.

ساختمان چند منظوره 7
ساختمان چند منظوره 6
ساختمان چند منظوره 5

این ساختمان چند منظوره با تمرکز ویژه ای بر روی فضا های عمومی و اتصالات طراحی شده است. مجموعه گسترش میابد و دنباله ای از سه فضای عمومی منسجم را ایجاد میکند؛ فضای ورودی جلوی ساختمان، یک فضای داخلی در طبقه همکف ساختمان که برای نمایشگاه ها ، بخش اطلاعات و رویداد ها مورد استفاده قرار میگیرد و همچنین یک پارک با صندلی های روباز زیر نور آفتاب که شهر را به دانشگاه متصل میکند.

ساختمان چند منظوره 8

بازدید کنندگان از سرتاسر شهر میتوانند از رستوران در طبقه همکف ساختمان بازدید کنند و دانشجویان و کارمندان میتوانند در مسیر خود به بقیه بخش های دانشگاه از میان این ساختمان به صورت پیاده عبور کنند.

ساختمان چند منظوره 9

گالری تصاویر ساختمان چند منظوره

مطلب فوق ترجمه مقاله ای است با عنوان Segerstedthuset Extension in Uppsala University / 3XN از سایت Archdaily

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

سه × سه =

فهرست