بیوگرافی معمار ریچارد مایر
در این سال، ریچارد مایر جوانترین معماری بود که جایزه معماری پریتزکر را به عنوان بالاترین افتخار در حرفه اش دریافت کرد. مدت کوتاهی پس از کسب این افتخار، او یکی از مهمترین پروژه های قرن بیستم را دردست گرفت، طراحی The Getty Center مجتمع هنری لس آنجلس.
مایر می گوید: “لو کوربوزیه نفوذ زیادی داشت، اما تأثیرات زیادی وجود دارد و آنها به طور مداوم در حال تغییر هستند. فرانک لوید رایت معمارعالی بود و من نمی توانستم خانه پدر و مادر خود را بدون تاثیر از Falling Water طراحی کنم. ” مایر ادامه داد: “ما همه تحت تاثیر لوکوربوزیه، فرانک لوید رایت، آلوار آلتو و میس ون روهه هستیم، اما نه کمتر از برمانت، برروینی و برنینی. معماری یک سنت قدیمی است. ما هنوز به گذشته متصل هستیم.
“در سال ۱۹۶۳، او شرکت خصوصی خود را تأسیس نمود و درآپارتمان خود شروع به کار کرد و اولین کار خود را با اجرای یک طرح برای والدین خود انجام داد، محل اقامت در Essex Fells نیوجرسی.
در سال ۱۹۶۵، یکی از اولین پروژه های مسکونی وی یعنی خانه اسمیت در Darien کانکتیکات، او را به شهرت رساند. در حال بررسی مجدد آن، مایر درباره “وضوح ساختمان، باز بودن، بیان مستقیم فضاهای خصوصی و عمومی، نحوه ارتباط آن با زمین و آب” صحبت کرد. او افزود: “بعد از گذشت ۱۷ سال نوآوری در طراحی این پروژه تحسین بسیاری از مردم را برانگیخته،و در حال حاضر بخشی از زندگی ما است و تا حدود زیادی امروز به آن اهمیت داده می شود.
“پروژه های دیگر برای خانه های خصوصی همراه با برخی پروژه های عمومی دیگر نیز دنبال شد. در سال ۱۹۶۷، او در تلاش برای تبدیل آزمایشگاه های قدیمی Bell Telephone در روستای گرینویچ منهتن برای زندگی ۱۲۰۰ نفر در ۳۸۳ واحد آپارتمانی بود. نتیجه آن در جامعه معماری به عنوان اولین شواهد نشان می دهد که در نهایت، بزرگترین دستاوردهای مایر ممکن است در کارهای عمیق تر و بزرگتر باشد. مایر گفت: “این نمونه ای از انطباق سریع ما با محیط است.” اصطلاح “استفاده مجدد انطباقی” حتی در زبان هم موجود نبود.
در سال ۱۹۷۹، پس از تقریباً پنج سال کار بر روی این پروژه، مایر کار دیگری را تکمیل کرد که باعث شد آدا لوئیس هکسمتن در نیویورک تایمز بنویسد که ساختمان «مدرنیستی معمولی» را به طور غریزی فراتر از محدودیت های تعیین شده گسترش می دهد. ساختمان مورد اشاره به عنوان The Atheneum شناخته می شود. در مقیاس حتی بزرگتر، موزه هنرهای عالی در آتلانتا، جورجیا در سال ۱۹۸۳ تکمیل شد. این موضوع در رسانه ها انعکاس یافت و پل گلد برگر، منتقد معماری نیویورک تایمز، در شماره ژوئن ۱۹۸۳ ووگو نوشت: “این تصادفی نیست، ریچارد مایر در حال تبدیل شدن به یکی از معماران برجسته موزه است. “علاوه بر موزه عالی، او یک موزه بزرگ برای فرانکفورت آلمان، علاوه بر مرکز هنری دز موین در آیووا، و همچنین بسیاری از انواع دیگر پروژه ها در سراسر جهان طراحی کرده است.