کلوپ سلامت بانوان - شقایق نادرالاصلی - 1

خانم شقایق نادرالاصلی

کلوپ سلامت بانوان - شقایق نادرالاصلی - 2

بسمه تعالی

موضوع : کلوپ سلامت بانوان

 

امر ورزش در زندگی امروزی امری بدیهی است و مزایای ورزش کردن به طور معمول بر همگان اشکار است،

با این حال فضاهای با کیفیت ورزشی چه خصوصیاتی دارند؟

برای پاسخ این پرسش به ورزشکاران و مربیان ورزشی مراجعه نموده، با طرح سوال هایی تقریبا پاسخ اجماع آنها اسیب های ورزشی بود، زمان زیادی که صرف رفت و آمد ورزشکاران به منظور ورزش های متعدد میشد(باشگاه، استخر، ماساژ، فیزیوتراپی و …) . از طرفی آمار درصد زیادی از زنان را که از کمبود ویتامین دی رنج میبردند، اشکار میکرد.

پس فضای باکیفیت ورزشی موظف بود برای حل و یا کم کردن این مشکلات طراحی شود.

طراحی فضایی با ترکیب فضاهای باز و بسته برای حل بیماری کمبود ویتامین و همینطور فضاهای آموزشی در کنار فضاهای ورزشی ،به دلیل آموزش تئوری ورزشی به ورزشکاران،و امید به این که شناخت اندام جسمانی، آسیب های ورزشی را به حداقل برساند.

سایت مورد نظر در خیابان فرایبورگ اصفهان، که در طرح تفضیلی برای فضاهای عمومی و فضای باز در نظرگرفته شده بود، انتخاب شد، بنابراین دید به داخل فضا محدودیت هایی را که شامل دید از ارتفاع بود را کم میکرد ولی استفاده از پنجره و دیوارهای شیشه ای ممنوع میشد. که برای حل این مشکل از سقف های متحرکی استفاده شد که در مواقع لزوم آفتاب گیر و در مواقع نامساعد اب و هوایی بسته شود.

به دلیل محدودیت های فضایی طرح (زیربنا بین ۲۰۰۰ تا ۳۰۰۰ متر مربع)، و همینطور کمبود زمان باشگاه های ورزشی برای بانوان شاغل، کلوپ سلامت بانوان با فضایی برای نگهداری کودکان شکل گرفت. و برای القای حس حجاب و اسلامی بودن بستر طرح از نمای پوسته های هوشمند استفاده شد.

از ویژگی های دیگر این طرح نبود اختلاف ارتفاعی(پله) برای توجه به معلولین و آسیب دیدگان ورزشی و همچنین توجه به دیگر ضوابط طراحی معلولین است.

در پایان فضای ورزشی ما شامل استخر باز و بسته، باشگاه بدنسازی، فیزیوتراپی، سالن ماساژ و اسپا، سالن نگهداری کودکان، و فضاهای اموزشی شد..

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

چهار × 3 =

فهرست