مدرسه معماری و طراحی موسسه ای در ویجایاوادا

مدرسه طراحی و معماری در هند
مدرسه طراحی و معماری 1
مدرسه طراحی و معماری

توضیحات متن توسط معماران تهیه شده است. مدرسه طراحی و معماری Vijayawada تلاش دارد تا پردیس یک مرکز سازمانی را در شهر ویجایاوادا ایجاد نماید. این ساختمان سازمانی جایگاهی برای مذاکره، تبادل نظرات و انتشار اطلاعات است و تبدیل به یک دروازه بزرگ و راه ارتباطی مشترکی با کل پردیس می­شود. این موسسه از روی قراین موجود در ویجایاوادا، ایدئولوژی­های سختی از بوروتالیسم  را به عنوان شکلی از بیان پاسخ به شرایط و موقعیت­های دشوار ترسیم می­سازد.

مدرسه طراحی و معماری 2
مدرسه طراحی و معماری 3
مدرسه طراحی و معماری 4

این طراحی یک وابستگی مقیاسی را با یک ساختمان عمومی در داخل و خارج نشان می­دهد که ماهیت آموزشی فضا را با ایجاد یک تناسب مقیاس انسانی برای جامعه دانشگاهی دواطلب آشکار می­سازد. حجم زیادی بوسیله شکافها سوراخ شده است، ایجاد یک جلوه منظم از نور و سایه این امکان را فراهم میسازد تا ساختمان خود را نشان دهد، بنابراین الگو های فضایی حاصل به عنوان یک دستگاه سنجش عمل می­کنند. این طراحی روی تنوع افراد و بزرگی جامعه تاکید دارد و برنامه­ های لازم و ملزوم را جاری می­سازد که بسیاری از فضا های تعاملی را عرضه می­کند طوریکه برای یک تجربه اجتماعی مفید میباشد. ایده­ های ما از یک انگیزه در ایجاد روابط متقابل در بین دانشجویانی ریشه گرفته است که در یک ماهیت غیررتبه­ ای از تبادل نظرات شرکت جسته ­اند.

مدرسه طراحی و معماری 5
مدرسه طراحی و معماری

ارتباط بین سه بخش- سایه ­بان، محل تلاقی و سکو در یک منظومه سه بعدی شکل یافته است که با جابجایی و تغییر سطوح پوشیدگی برنامه­ های مختلف مشخص می­شود. سایه­ بان- بخش بالایی ساختمان برنامه­ های صبح دوره های آموزشی را مانند کلاسها و کارگاه ها پوشش می­دهد. هم چنین به عنوان یک سقف سایبان­ دار برای طبقات پایین­تر عمل می­کند که یک محیط پر از سایه را در زیر آن برقرار می­سازد. محل تلاقی- بخش میانی ساختمان یک محوطه باشکوه است که برای فعالیت آموزشی تدارک یافته است.

مدرسه طراحی و معماری 6
مدرسه طراحی و معماری 7
مدرسه طراحی و معماری 8

این منطقه یادآور  یک حیاط قدیمی است که لنگرگاه برنامه ­های عمومی و اجتماعی است. این به عنوان یک محل تلاقی با ساختمان داخلی عمل می­کند طوریکه جابجایی مردم را کاهش می­دهد و متعادل میسازد. محوطه ­های کوچکتر به عنوان چاه های نور سه ­بعدی کار می­کنند که ارتباط چشمی را از طریق این لایه­ ها از بالا به پایین مهیا می­سازند. محوطه عمومی توسط اساتید، دانشجویان، مدیران و بازدیدکنندگان اشغال شده است که در تبادل نظر برنامه ­ریزی شده ­ای شرکت ندارند. سالن همکف ساختمان برنامه ­های بعدازظهر دوره های آموزشی را همانند کارگاه­ها و آزمایشگاه ­ها در خود جای می­دهد و با سنگ Tandur محلی زینت یافته است طوریکه تاخیر زمانی را برای جذب حرارت خورشید افزایش می­دهد. این سکوی محکم باشکاف هایی نشانه­ گذاری شده است تا امکان انتشار هوای گرم را فراهم سازد.

مدرسه طراحی و معماری 9
مدرسه طراحی و معماری

موادی که به شکل خام، با بتن محکم، سنگ Tandur محلی، فولاد کورتن و آجرهای خاکستر بادی نواربندی شده است که کارکرد طبیعی ساختمان را نمایش می­دهد. سیستم های با انرژی منفعل در طراحی از طریق محوطه ها مشارکت داده میشوند که این مجرا های تنگ، هوا را در طول ساختمان جریان می­دهند و تهویه عرضی رخ می­دهد، بنابراین دمای هوا در طول روز تعدیل می­گردد؛ سایه­ بان حجمی راحتی و آسایش را از لحاظ دمایی فراهم می­سازد و اندازه­ گیری می­شود تا همانند استفاده از نورهای شمالی ،دریافت فعال حرارت خورشیدی را کاهش دهد در حالیکه تابش تند خورشید را از جنوب مانع میشود. این ساختمان در نظر دارد یک محیط یادگیری عمومی متقابل را ایجاد نماید که در درون بافت فرهنگی خود تاکید زیادی بر حساسیت منطقه ­ای دارد.

مدرسه طراحی و معماری 10

گالری عکس مدرسه طراحی و معماری

مطلب فوق ترجمه ای است از مقاله سایت archdaily با عنوان Institute at School of Planning and Architecture Vijayawada MO-OF

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

7 + هشت =

فهرست