طراحی مهد کودک مدرن – معماران MAD ساخت مهدکودک شناور را آغاز کردند.

طراحی مهد کودک مدرن - معماران MAD

ساخت “مهد کودک این محوطه” توسط معماران MAD در پکن آغاز شده است که در محل محوطه سنتی سیه یوان که متعلق به سال ۱۷۲۵ است قرار دارد، طبق پیشنهاد MAD یک ساختمان جدید را برای محافظت از محیط اطراف در نظر گرفته و ساختمان­های موجود را دوباره به کار می­گیرد. این محوطه با یک سقف شناور محرک احاطه می­شود که یک روایت چند لایه شهری را ارائه میدهد، جایی که هم­زیستی قدیم و جدید وجود دارد. المان پشت بام به عنوان مکانی پر از رهایی سحرآمیز-سرزنده برای کودکان پیش­بینی شده است که نمادی از آزادی و تخیل بی پایان می­باشد.

این نوع جدید، یک وضعیت آرام و ملایم به وجود می­آورد و یک زمین بازی رنگارنگ برای ورزش­ها و فعالیت­های فضای باز ایجاد می­کند. ضلع جنوب غربی دارای سطحی مواج از تپه­ ها و دشت­ ها است و منظره ه­ای سرزنده از زمین­های مرتفع و پست را تشکیل میدهد.

در زیر سقف، مهدکودک شامل فضا های آموزشی با تفکر آزاد، کتابخانه، سالن کوچک تئاتر و سالن بدنسازی است. طبیعت باز این مکان برای ۴۰۰ کودک، فضایی آزاد و فراگیر مهیا می­کند. قرار گرفتن در فضای یادگیری، افتتاح ساختمان­ های تاریخی، مناظر متناوب قدیمی و جدید را در طول این طرح ارائه می­کند، و به کودکان این امکان را می­دهد تا درک خود را از زمان و بعد عمیق­تر کنند.

شکل این طرح همچنین به شدت تحت تأثیر نیاز به تکریم و پوشاندن سه درخت باستانی در سایت بود که از این طریق، MAD فضاهای بیرونی را به صورتی ایجاد کرده است تا فضای داخلی را با نور طبیعی پر کند.

یک ضرب­ المثل قدیمی در پکن وجود دارد که بچه ­ها شیطان هستند: اگر سه روز را بدون تنبیه آنها بگذرانید، سقف خراب خواهد شد. مهد کودک ایده ­آل من یک پارک موضوعی یا محلی برای پناه ­گرفتن نیست. این باید عینی و واقعی باشد، اما از واقعیت فراتر رفته و فضایی ناشناخته و تخیلی را بسازد.

-مایانسونگ، مدیر، معماران MAD

این طرح در حال ساخت است و پیش بینی می­شود این طرح در پاییز سال ۲۰۱۹ افتتاح گردد.

شرکای اصلی مسئول: مایانسونگ، دوانگ­کیون، یوسوک هایانو

تیم طراحی: هی وی ، فو شائو ، شیائو یینگ، چن هونگپین، یین جیانتنگ، ژانگ لانگ، ژائو منگ، کازوشی میاموتو، دیمیتری سرگین، ما یو، هوانگ جینکون، بن یوئیانگ چن لومن

مشتری: گروه یوچنگ

معمار اجرایی: آکادمی چینی تحقیق ساختمان

طراحی داخلی: معمارانMAD ، استودیوی سوپرکلود

 طرح امضا: پکن۲×۴

معمار منظر: شرکت برنامه ریزی و طراحی اکولند

 نمای ساختمان: شرکت مهندسی سیستم دیواره پوششی جانگوی چین

اگر این نوشته را میپسندید احتمالاً مطلب بیوفیلی و مزایای آن در معماری و فضاهای داخلی: آوردن فضاهای بیرون به داخل نیز برایتان جذاب باشد.

مطلب فوق ترجمه مقاله MAD Architects Begin Construction on Floating Kindergarten above Historic Beijing Courtyard از سایت آرچ دیلی میباشد.

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

3 × 1 =

فهرست