سیستم رتبه بندی ساختمان پایدار - سانیکث

تنوع سیستم های رتبه بندی ساختمان پایدار که باعث ارتقاء سلامت و رفاه میشود، گیج کننده است. با استاندارد های بسیار زیاد، چگونه تعیین میکنید کدام یک برای پروژه شما مناسب است؟ چگونه میتوانید از هم افزایی های موجود بین این سیستم های رتبه بندی برای انتخاب مصالح ساختمانی مناسب استفاده کنید؟ با افزایش دانش خود در مورد تمام گزینه های موجود میتوانید تصمیمی آگاهانه تر بگیرید و به بهترین نتایج ممکن برای ساختمان خود برسید. در دوره آنلاین AEC Daily میتوانید اعتبارات سلامت و رفاه را در بین سیستم های رتبه بندی ساختمان های پایدار بررسی کرده و گزینه های زیادی را برای ایجاد شرایط بهینه برای سرنشینان ساختمان مطالعه کنید.

سیستم رتبه بندی ساختمان پایدار - 1

در طول تاریخ، الزامات ساختمان تغییر کرده است تا نیازهای فزاینده پیچیده و تکامل مصالح ساختمانی را برآورده سازد. همراه با این تغییرات ، شناخت فزاینده نگرانی های بهداشت و ایمنی به وجود آمد و منجر به تجدید نظر دوره ای در کد های ساختمان شد. به عنوان مثال، تشخیص سندرم ساختمان بیمار در اواخر قرن بیستم، پیوند بین موضوعات بهداشتی و طراحی ساختمان را به پیش رو داشت. سیستم های تهویه ضعیف و طیف وسیعی از آلاینده های بیولوژیکی و شیمیایی باعث شد که مستاجرین از علائمی از جمله سرگیجه، سردرد، حالت تهوع و سوزش پوستی رنج ببرند. کد های ساختمان برای بهبود تهویه، و همچنین قرار دادن محدودیت در مورد خطرات مانند آزبست و گاز رادون مورد بازنگری قرار گرفت.

در طول این خطوط و در پاسخ به نگرانی های اکولوژیکی رو به رشد، سیستم های داوطلبانه ارزیابی ساختمان پایدار در دهه ۱۹۹۰ پدید آمدند تا به طراحان کمک کنند تا ساختمان های سازگار با محیط زیست را ایجاد کنند. حتی در سیستم های اولیه مانند BREEAM و LEED ، برنامه ها به طور جدی فراتر از موضوعات انرژی بودند تا عناصر کل سایت ساختمان مانند کیفیت هوای داخل ساختمان، مواد و زباله ها را در بر گیرند.

سیستم رتبه بندی ساختمان پایدار - 2

“سلامتی” به اصطلاح ترویج شده توسط سیستم رتبه بندی ساختمان پایدار برای محصور کردن کلیه پیوندها بین سلامت، بهره وری و بهزیستی ساکنین ساختمان تبدیل شده است. شش ابعاد برای دستیابی به سلامتی تعریف شده است: شغلی، جسمی، اجتماعی، فکری، معنوی و عاطفی. دانشگاه کالیفرنیا اظهار داشت: “سلامتی” یک فرایند فعال برای آگاهی از تصمیم گیری برای زندگی سالم است. “

حفظ سلامتی از طریق شیوه های ساختمانی زمانی مهم است که مردم ۹۰ درصد از زندگی خود را در داخل خانه بگذرانند. قرار گرفتن در معرض سطوح بالاتر آلاینده ها، عدم وجود نور طبیعی و عادت های کم تحرک باعث کاهش انرژی جسمی شده و سلامت روانی ما را ویران میکند. نشان داده شده است که با پیگیری در طرح های ساختمانی که با آن عوامل مخالف باشد و در عوض باعث بهبود رفاه شود، به نفع مشاغل بوده و منجر به افزایش بهره وری و رضایت شغلی و کاهش غیبت میشود. به عبارت دیگر، سرمایه گذاری در ساختمان های سالم از بزرگترین دارایی یک تجارت یعنی کارکنان آن محافظت میکند.

سیستم رتبه بندی ساختمان پایدار -3

با افزایش تعداد سیستم های رتبه بندی، اسناد هم ترازی معروف به “crosswalks” اهمیت بیشتری پیدا میکنند. این موارد فرایند صدور گواهینامه را برای هر کسی که مجوز های دوگانه را دنبال میکند یا مایل به مقایسه معیار ها بین سیستم های رتبه بندی است، ساده میکند. دوره AEC Daily اعتبار و اعتبارات مربوط به آن و عبور از مسیر های فعلی بین سیستم های رتبه بندی را تشریح میکند و به شما امکان میدهد گزینه هایی را انتخاب کنید که مزایای پروژه شما به حداکثر برسد. این دوره همچنین در مورد کد های ساخت و ساز های سبز ، مانند IgCC ، که اقدامات پایداری برای کل سایتهای ساختمانی را در بر میگیرد، مورد بحث قرار میگیرد و همچنین لیستی از بانکهای اطلاعاتی محصول ساختمان را در اختیار شما قرار میدهد تا به شما در انتخاب مصالح ساختمانی مناسب برای پروژه خود کمک کند.

اساس این مقاله یک دوره آموزش مداوم است که توسط آزمایشگاه های Underwriters حمایت میشود. این دوره توسط AEC Daily ، یکی از بزرگترین منابع آموزش مداوم رایگان در جهان برای معماران، مهندسان و متخصصان ساخت و ساز اداره و نگهداری میشود. توجه: برای دسترسی به دوره کامل و کسب اعتبار CE به یک حساب کاربری AEC Daily نیاز دارید.

سیستم رتبه بندی ساختمان پایدار -4

منبع مقاله تعیین سیستم رتبه بندی ساختمان پایدار

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

5 × پنج =

فهرست