اکو اسکیپ - شرکت معماری Open Source - سانیکث

اکو اسکیپ نمونه‌ اولیه‌ یک کابین کوهستانی در کوهستان‌ های سیرا نوادا در کالیفرنیای ایالات متحده است، که توسط شرکت معماری Open Source طراحی شده‌ است.

هدف این کابین انطباق با شرایط آب و هوایی بسیار سرد است و رویکردی نوآورانه در طراحی پایدار به حساب می‌ آید. این پروژه بر مفهوم خودکفایی (خودپایداری) تاکید دارد و از راهبردهای ممکن برای تولید منبع انرژی خود بهره میبرد.

اکو اسکیپ - شرکت معماری Open Source -2

سطح این سازه به مانند گودال دهانه‌ آتشفشان است که هم جهت با کوهستان است و نواحی کششی و فشاری آن برای طراحی کلی از نظر سایه‌ اندازی و نورگیری مفید است. استفاده از نمای جنوبی امکان جذب بیش‌ترین گرمای غیرفعال خورشیدی را به فضاهای داخلی فراهم میکند.

اکو اسکیپ - شرکت معماری Open Source -3

عناصر برنامه‌ ریزی شده‌ داخلی با سازه‌ کلی هماهنگ است به گونه‌ ای که حیاط‌ ها مستقیماً زیر نواحی فشرده شده قرار گرفته‌ اند تا به خوبی در معرض خورشید باشند. طراحی ساختمان در طول روز پذیرای نور روز و تابش خورشید است و سطح خارجی به گونه‌ای طراحی شده است تا بیشتر در معرض خورشید قرار بگیرد و حداکثر انرژی گرمایی را جذب کند.

اکو اسکیپ - شرکت معماری Open Source -4

اکواسکیپ از الگوریتمی استفاده میکند که با ردیابی خورشید به‌ دنبال بیشینه کردن میزان جذب انرژی آن در سطوح بام است. سطح بام از مصالح ETFE است که یک پوسته‌ نازک است که با استفاده از سلول‌ های فتوولتائیک به دنبال ذخیره‌ انرژی و انجام اقدامات پایدار است.

منبع مقاله فوق سایت arch20

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

1 × 4 =

فهرست